@article { author = {Rahimnia, Fariborz and Fatemi, Seyedeh Zahra and Harandi, Ata Ollah}, title = {Investigating the interaction effects of customer based brand equity (In Case of Mashhad five stare hotels)}, journal = {Journal of Business Management}, volume = {5}, number = {4}, pages = {1-20}, year = {2013}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5907}, eissn = {2423-5091}, doi = {10.22059/jibm.2013.50341}, abstract = {Today make a strong brand is an objective for many organizations like service organizations. Therefore building a brand in the hotel industry is important in this area, but little research has been carried out with experimental approach in this area. This study examines experimentally the relationship among the components of customer-based brand equity Based on Asker’s assumption in order to determining the most important component in brand equity components in hotel industry. This study, based on aim, is an applicable research, and based on data collection method, it is a descriptive research. The using data was gathered by questionnaire from customers of Mashhad five stare hotels by using Non-random sampling methods available collection. Also, considering its data analysis method, it is a structural equation based research. The results indicate that perceived quality is the strongest predictor when determining brand equity and has significant impact on other brand equity components.it is one of the strongest determinant of brand equity.}, keywords = {brand equity,brand awareness,Brand Loyalty,Perceived Quality,Brand association}, title_fa = {بررسی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری (مورد مطالعه: هتل‌های پنج ستارة کلان‌شهر مشهد)}, abstract_fa = {امروزه، ساخت برندی قدرت‌مند، هدف بسیاری از سازمان‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی است. با اینکه ساخت برند در صنعت هتلداری اهمیت زیادی دارد، تحقیقات اندکی با رویکرد تجربی در این زمینه انجام شده است. این مقاله با هدف اندازه‌گیری تجربی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری با در نظر گرفتن فرضیة آکر و به منظور شناسایی مهم‌ترین بعد ارزش برند در حوزة هتلداری طراحی شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده‌ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. داده‌های مورد نیاز با پرسشنامه از مشتریان هتل‌های پنج ستارة مشهد جمع‌آوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد کیفیت ادراک شده بعد اصلی در ایجاد ارزش ویژة برند است و تأثیر قابل توجهی بر سایر ابعاد ارزش برند دارد و تعیین‌کننده‌ای قوی در ارزش ویژة برند محسوب می‌شود.}, keywords_fa = {ارزش ویژة برند,آگاهی از برند,تداعی برند,کیفیت ادراک شده,وفاداری به برند}, url = {https://jibm.ut.ac.ir/article_50341.html}, eprint = {https://jibm.ut.ac.ir/article_50341_e567161820c5e7b45f265d93c2de3389.pdf} }