@article { author = {Montazeri, Mohammad and Ebrahimi, Alireza and Ahmadi, Parviz and Rahnama, Ameneh}, title = {Investigation of the Factors Affecting the Intention to Purchase on Electronic Commerce}, journal = {Journal of Business Management}, volume = {6}, number = {2}, pages = {207-226}, year = {2014}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5907}, eissn = {2423-5091}, doi = {10.22059/jibm.2014.50747}, abstract = {With the advent of e-commerce, organizations are changingtheir business. Most researchers believe that electronic trading can besuccessful when the public will trust in virtual environments. High degreeof confidence not only can meet customer expectations of a satisfactorytransaction, but can also eliminate certainty and perceived risk of onlinetransactions. The aim of this research is to study the factors affecting theintention of purchase among customers of the Rayaneh website. Theresults showed that virtual companies can create a safe environment thatguarantees the successful purchase and reduce the perceived risk andincrease perceived benefit and trust. The rise of virtual companyadministrators, antecedents of cognitive, experiential, and emotional stateas well as individual personality increases the reliability and reduce theperceived risk for online customers.}, keywords = {Electronic Commerce,Intention of Purchase,Risk Perceived,trust}, title_fa = {بررسی عوامل مؤثر بر قصد‏ خرید در تجارت الکترونیک}, abstract_fa = {با ظهور تجارت الکترونیک، سازمان‏ها در حال تغییر تجارت و کسب‏و‏کار خود هستند. اکثر محققان بر آن‌اند که تجارت الکترونیکی زمانی می‏تواند موفق باشد که عموم مردم به محیط مجازی اعتماد کنند. درجة بالای اعتماد نه‏تنها انتظارات مشتری از یک معاملة رضایت‏بخش را برآورده می‏سازد، بلکه تردید و ریسک درک‌شده از معاملات آنلاین را حذف می‌نماید. هدف از این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر قصد ‏خرید اینترنتی در بین مشتریان وب‏سایت رایانه است. برای آزمون فرضیه‏های پژوهش، از آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی، و مدل تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که شرکت‏های مجازی می‏توانند، با ایجاد محیطی امن و ایجاد ضمانت‏هایی در خرید موفق، تمایل به خرید آنلاین مشتریان را، با کاهش ریسک درک‌شده و افزایش منفت درک‌شده و اعتماد، افزایش دهند. همچنین، افزایش توجه مدیران شرکت‏های مجازی به پیشایندهای شناختی، تجربی، شخصیتی، و حالت عاطفی باعث افزایش اعتماد و کاهش ریسک درک‌شدة مشتریان آنلاین می‏شود.}, keywords_fa = {اعتماد,تجارت الکترونیک,ریسک ادراک‌شده,قصد خرید}, url = {https://jibm.ut.ac.ir/article_50747.html}, eprint = {https://jibm.ut.ac.ir/article_50747_e100f1c9654c19f46ff0db4561df42ff.pdf} }