@article { author = {Esmaeelpour, Reza and Akbari, Mohsen and Takhireh, Zahra}, title = {Investigating the Role of SMS Time Pressure in Effectiveness of Mobile Advertising with Moderation of Customer's Age}, journal = {Journal of Business Management}, volume = {9}, number = {1}, pages = {43-62}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5907}, eissn = {2423-5091}, doi = {10.22059/jibm.2017.62315}, abstract = {Evaluating the effectiveness of advertising is one of the important issues in the field of advertising. The results of these assessments help identify strengths and weakness of advertising. Time pressure of SMS is one of the influential factors on this subject. The purpose of this study was to investigate the role of time pressure of SMS in the effectiveness of mobile advertising different age groups. In this regard, an experiment was designed in which 60 customers of Shaparak Advertising Company at the age group of 20-30 and 40-31 years were randomly selected. This experiment was conducted over 3 weeks so that each of high and low time pressure groups were independently exposed to SMS. At the end of the week, participants were given a questionnaire and the results were calculated by using SPSS19 software and ANOVA two-factor variance T-test. The results show that it would be better to send SMS under low time pressure. Also, the age of customers doesn't work as a factor affecting the effectiveness of mobile advertising.}, keywords = {Effectiveness of mobile advertising,Mobile Advertising,Time pressure}, title_fa = {بررسی نقش فشار زمانی پیام کوتاه در اثربخشی تبلیغات تلفن همراه با تعدیل‌گری سن مشتریان}, abstract_fa = {ارزیابی اثربخشی تبلیغات یکی از مسائل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات محسوب می‎شود. نتایج این ارزیابی­ها به شناسایی قوت‎ها و ضعف‎های تبلیغات کمک شایانی می­کند. فشار زمانی پیام کوتاه می­تواند یکی از عوامل تأثیرگذار بر این امر باشد. هدف این پژوهش بررسی نقش فشار زمانی وارد بر پیام­ کوتاه در اثربخشی تبلیغات تلفن همراه در گروه­های سنی مختلف است. در این رابطه، آزمایشی طراحی شد که برای پیاده‌سازی آن 60 نفر از مشتریان شرکت تبلیغاتی شاپرک در ردۀ سنی 20 تا30 و 31 تا40 سال به‌طور تصادفی انتخاب شدند. این آزمایش طی 3 هفته اجرا شد؛ به این ترتیب که هر یک از گروه­های فشار زمانی بالا و پایین به‌طور مستقل از هم در معرض پیام کوتاه قرار گرفتند. در پایان هفته، پس از توزیع پرسشنامه بین شرکت‌کنندگان، نتایج با استفاده از آزمون‌ تحلیل واریانس دو عامله و آزمون تی در نرم‌افزار SPSS19 محاسبه شد. نتایج نشان داد بهتر است پیام کوتاه تحت فشار زمانی پایین ارسال شود. همچنین سن مشتریان نمی­تواند به‌عنوان عامل اثرگذار بر اثربخشی تبلیغات تلفن همراه عمل کند.}, keywords_fa = {اثر‌بخشی تبلیغات تلفن همراه,تبلیغات تلفن همراه,فشار زمان}, url = {https://jibm.ut.ac.ir/article_62315.html}, eprint = {https://jibm.ut.ac.ir/article_62315_01b643118f2b6d7b8abfb7f3b32775f6.pdf} }