@article { author = {Seif, Yaser and Mohamadzamani, Mohamdreza and Shojae, Yaser and Moghadam, Reza}, title = {Entrepreneurial Marketing, the Marketing Capabilities and Performance in Project-Based Businesses}, journal = {Journal of Business Management}, volume = {10}, number = {1}, pages = {145-164}, year = {2018}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5907}, eissn = {2423-5091}, doi = {10.22059/jibm.2018.248344.2878}, abstract = {The purpose of this study is to investigate the impact of entrepreneurial marketing on marketing capabilities and market performance of business-driven businesses. The present study is a descriptive-correlational study in terms of head, functional and in terms of research design. The data gathering tool was a questionnaire. The statistical population of this study was marketing managers and marketing experts in a large software company with 128 people in the Tehran city, and the sample size was determined by simple random sampling method to ensure the return of the number of 100 respondents was completed. Finally, 98 questionnaires were collected and entered into the analysis stage. Data analysis was performed using structural equation modeling method using SmartPLS3 software to verifiable factor analysis and test the hypotheses and measure the relationships between variables. The results of this study showed that entrepreneurial marketing has a significant effect on marketing capabilities and market performance of project-based businesses. On the other hand, marketing capabilities also have a significant impact on the market performance of these project-based businesses.}, keywords = {Entrepreneurial Marketing,Marketing Ability,Business Performance,Project-Driven Companies,equation modeling}, title_fa = {بازاریابی کارآفرینانه، قابلیت‎های بازاریابی و عملکرد کسب‎‌وکارهای پروژه‎محور}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر قابلیت‎های بازاریابی و عملکرد پروژه در کسب‎وکارهای پروژه‎محور است. پژوهش حاضر از جنبۀ هدف در دستۀ پژوهش‎های کاربردی قرار می‎گیرد و از نظر طرح پژوهش، توصیفی ـ همبستگی است. ابزار گردآوری داده‎ها پرسشنامه بوده و جامعۀ آماری آن مدیران و کارشناسان بازاریابی یک شرکت بزرگ نرم‎افزاری با 128 کارمند در تهران است. تعداد نمونه با استفاده از روش نمونه‎گیری تصادفی ساده و با توجه به اطمینان از برگشت پرسشنامۀ کافی، 100 نفر تعیین شد که در نهایت 98 پرسشنامه برای تحلیل جمع‎آوری شد. تجزیه و تحلیل داده‎ها شامل آزمون فرضیه‎ها و سنجش روابط بین متغیرها است که به‎دلیل تعداد نمونۀ کم، از تکنیک مدل‎سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) در نرم‌افزار SmartPLS3 استفاده شده است. بررسی نتایج پژوهش نشان داد بازاریابی کارآفرینانه بر قابلیت‎های بازاریابی و عملکرد پروژه در کسب‎وکارهای پروژه‎محور تأثیر معناداری می‎گذارد. از سوی دیگر، قابلیت‎های بازاریابی نیز بر عملکرد پروژه در کسب‎وکارهای پروژه‎محور تأثیر معناداری دارد.}, keywords_fa = {بازاریابی کارآفرینانه,روش حداقل مربعات جزئی (PLS),عملکرد کسب‎وکار,قابلیت‎های بازاریابی,مدل‎سازی معادلات ساختاری}, url = {https://jibm.ut.ac.ir/article_65792.html}, eprint = {https://jibm.ut.ac.ir/article_65792_5a51b3fde8a6583fbbfb099c350931b2.pdf} }