@article { author = {Nazari, Mohsen}, title = {Pathology of research strategies in business and marketing research in Iran}, journal = {Journal of Business Management}, volume = {13}, number = {1}, pages = {1-2}, year = {2021}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-5907}, eissn = {2423-5091}, doi = {10.22059/jibm.2021.82015}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {آسیب‌شناسی استراتژی‌های تحقیق در پژوهش‌های کسب و کار و بازاریابی در ایران}, abstract_fa = {با افزایش دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مراکز آموزش عالی ایران و روند رو به رشد موسسه‌های تحقیقاتی، پژوهش‌های اجتماعی در حوزه‌های کسب و کارها افزایش چشم‌گیری در سال‌های اخیر داشته‌اند. نگاهی به تعداد مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های انجام شده سال‌های اخیر در سازمان‌ها موید این نکته می باشد. آسیب‌شناسی روش‌شناسی پژوهش‌های انجام شده کمک خواهد کرد تا نتایج این پژوهش‌ها بهبود یابد و کمک به حل مشکلات اجتماع نماید . یکی از لایه‌های پیاز پژوهش استراتژی‌های تحقیق در رویکرد‌های کمی و کیفی و آمیخته و چند روشی می باشد. استراتژی‌های پژوهش کمی شامل پیمایش، آزمایش آزمایشگاهی و آزمایش میدانی، مطالعات همبستگی و ... و استراتژی‌های پژوهش کیفی شامل روایتی، پدیدار‌شناسی، قوم‌نگاری، نظریه داده بنیاد، مطالعات موردی و... و استراتژی‌های پژوهش ترکیبی شامل متوالی، همزمان و تبدیلی می‌باشد. }, keywords_fa = {}, url = {https://jibm.ut.ac.ir/article_82015.html}, eprint = {https://jibm.ut.ac.ir/article_82015_6336618e5ef3f97a4a4ef86c89612416.pdf} }