%0 Journal Article %T تأثیر ارتباطات دهان‌به دهان بر خرید خودروهای داخلی (مطالعه‌ی موردی خودروی سمند شرکت ایران خودرو) %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A جلیلوند, محمدرضا %A ابراهیمی, ابوالقاسم %D 2011 %\ 09/23/2011 %V 3 %N 3 %P 57-70 %! تأثیر ارتباطات دهان‌به دهان بر خرید خودروهای داخلی (مطالعه‌ی موردی خودروی سمند شرکت ایران خودرو) %K ارتباطات دهان‌به‎دهان %K تخصص %K ریسک روا‎ن‎شناختی %K ریسک کارکردی %K شباهت %R %X هدف از مطالعه‌ی حاضر، بررسی تأثیر ارتباطات دهان‌به‌دهان مشتریان بر خرید خودروهای داخلی است. این پژوهش در شهر اصفهان و در مورد خودروی سمندانجام شده است. جامعه-ی آماری پژوهش، خریداران(متقاضیان) خودروی سمند در شهر اصفهان است و روش نمونه-گیری خوشه‌ای بوده است. نتایج بیانگراز آن است که ارتباطات دهان‌به دهان مشتریان یکی از منابع اصلی تأمین اطلاعات مورد نیاز خریداران خودروی سمند بوده است. همچنین، استنباط از تخصص منبع اطلاعات و شباهت او با گیرنده اطلاعات، میزان تأثیر این اطلاعات را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در این رابطه ریسک کارکردی محصول، اهمیت تخصص و ریسک روانشناختی، اهمیت تشابه منبع با گیرنده پیام را تعدیل می‌کنند. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_28551_0dc43f7a83bc5c6c29137bd78cfb8584.pdf