%0 Journal Article %T شناسایی عوامل مؤثر بر تحکیم بازار (تحقق مزیت رقابتی پایدار) خدمات بانکی در بانک ملت بر مبنای دیدگاه منبع محور %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A عطاران, جواد %A دیواندری, علی %A آدینف, حیات %D 2012 %\ 06/21/2012 %V 4 %N 2 %P 91-112 %! شناسایی عوامل مؤثر بر تحکیم بازار (تحقق مزیت رقابتی پایدار) خدمات بانکی در بانک ملت بر مبنای دیدگاه منبع محور %K دارایی‎های مشهود %K دارایی‎های نامشهود %K دیدگاه منبع محور %K قابلیت‎ها. %K مزیت رقابتی پایدار %R 10.22059/jibm.2012.29185 %X یک روش مهم و اساسی برای خلق جایگاه رقابتی پایدار، شناسایی عوامل مؤثر بر مزیت رقابتی پایدار بر اساس دیدگاه منبع محورمی باشد. بنابراین هدف اصلی این مقاله، شناسایی عوامل کلیدی مزیت رقابتی پایدار بازار خدمات بانکی بر اساس دیدگاه منبع محور در بانک ملت است که به‎این منظور سه دسته دارایی‎های مشهود، نامشهود و قابلیت‎ها شناسایی شده و بر اساس آنها مدل مفهومی و اولیه مزیت رقابتی پایدار، استخراج و مورد آزمون قرار گرفته است. بر اساس یافته‎های حاصل از مدل دارایی‎های مشهود، دارایی‎های نامشهود و قابلیت‎های اصلی شناسایی شد. همچنین نتایج نشان داد که دارایی‎های نامشهود، قابلیت‎ها و دارایی‎های مشهود دارای اولویت اول تا سوم هستند که در بعد دارایی‎های مشهود به‎ترتیب، تنوع خدمات، خودبانکداری، زیرساخت، سرمایه و بازار، در بعد قابلیت‎ها، قابلیت‎های اجرایی، منابع انسانی و مدیریتی و در نهایت در بعد دارایی‎های نامشهود، عوامل درونی و بیرونی حائز اهمیتند و بر مزیت رقابتی پایدار در بانک ملت مؤثرند %U https://jibm.ut.ac.ir/article_29185_4aab485c89c8a2f6e18a4b5359c9b756.pdf