%0 Journal Article %T مدیریت دانش مشتری و نقش آن در نوآوری مستمر و عملکرد برتر (مطالعۀ موردی: بانک‌های خصوصی سطح استان گیلان) %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A اسماعیل پور, رضا %A دوستار, محمد %A طاهرپرور, نسترن %D 2016 %\ 03/20/2016 %V 8 %N 1 %P 1-28 %! مدیریت دانش مشتری و نقش آن در نوآوری مستمر و عملکرد برتر (مطالعۀ موردی: بانک‌های خصوصی سطح استان گیلان) %K جریان‌های دانش مشتریان %K عملکرد سازمان %K مدیریت دانش مشتری %K نوآوری %R 10.22059/jibm.2016.50739 %X امروزه با افزایش فشارهای محیطی و رقابت، سازمان‌ها به‌سوی منابع بیرونی و به‌ویژه دانش مشتریان سوق یافته‌اند تا بتوانند با سرمایه‌گذاری و مدیریت آن، به منبع جدیدی از مزیت رقابتی دست یابند. هدف اصلی این پژوهش، مشخص‌کردن آثار جریان‌های دانش مشتری بر ابعاد نوآوری و عملکرد سازمان‌هاست. با جمع‌آوری داده‌ها از 280 نفر از کارکنان بانک‌های خصوصی سطح استان گیلان و تجزیه‌وتحلیل آن با استفاده از نرم‌افزار لیزرل، به این نتیجه رسیدیم که دانش از مشتری، به‌عنوان مهم‌ترین منبع ایده‌های نوآورانه و مزیت رقابتی، تأثیر مثبتی بر سرعت و کیفیت نوآوری و همچنین عملکرد عملیاتی و مالی بانک‌ها دارد. همچنین، یافته‌های ما بیانگر تأثیر متفاوت دانش دربارة مشتری و دانش برای مشتری بر ابعاد نوآوری و عملکرد است. نتایج این پژوهش به بانک‌ها کمک می‌کند تا با تدوین راهبرد‌های مناسب و به‌کارگیری مؤثر جریان‌های دانش مشتری به سطح بالاتری از نوآوری و عملکرد برسند. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_50739_9d98bff7b6395bd9c1c7a529c8bb1576.pdf