%0 Journal Article %T بررسی تأثیر عناصرنام تجاری بر نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان نسبت به نام تجاری تعمیم یافته (مورد مطالعه: شرکت فرآورده‌های گوشتی و لبنی کاله) %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A طباطبایی نسب, سیدمحمد %A محمدنبی, زهره %D 2015 %\ 06/22/2015 %V 7 %N 2 %P 445-462 %! بررسی تأثیر عناصرنام تجاری بر نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان نسبت به نام تجاری تعمیم یافته (مورد مطالعه: شرکت فرآورده‌های گوشتی و لبنی کاله) %K ارزش ویژۀ برند %K تعمیم نام تجاری %K شخصیت نام‌تجاری %K نگرش مصرف‌کننده %R 10.22059/jibm.2015.50741 %X ارزیابی و ادراک مصرف‎کنندگان از نام تجاری، مبنای تصمیم به خرید و اعتماد به نام تجاری را شکل می‎دهد و هر چه ارزش نام و نشان تجاری در ذهن مصرف‌کنندگان بیشتر باشد، شرکت می‎تواند منافع بیشتری از مصرف‎کنندگان کسب کند. پژوهش حاضر به تجزیه‎وتحلیل تأثیر ابعاد ارزش ویژه و عناصر نام تجاری بر نگرش مصرف‎کنندگان نسبت به تعمیم نام تجاری، می‎پردازد. جامعۀ آماری پژوهش را مصرف‌کنندگان محصولات شرکت کاله در شهر اصفهان پوشش می‎دهد. ابزار گردآوری داده‎ها پرسشنامه در نظر گرفته شده است و به‎کمک آزمون ضریب همبستگی فرضیه‎ها تحلیل می‎شوند. برازندگی و اعتبار مدل با بهره‎مندی از معادلات ساختاری بررسی می‎شود. نتایج نشان می‎دهد آگاهی از نام‌ تجاری، تصویر نام تجاری و وفاداری نسبت به نام‌ تجاری بر رفتار مصرف‌کننده رابطه‌ای مثبت برقرار می‎کند و تداعیات نام ‌تجاری و شخصیت نام ‌تجاری بر نگرش مصرف‌کننده نسبت به نام ‌تجاری تعمیم‌یافته تأثیر مثبت می‎گذارد؛ همچنین یافته‎های پژوهش تأثیر عامل جنسیت بر نگرش آنان نسبت به نام‌ تجاری تعمیم‎یافته را تأیید می‎کند. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_50741_b7478f52f9cc08bde191c2641d50cc8b.pdf