%0 Journal Article %T شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر تمایل مشتریان برای خرید متقاطع بانک‌بیمه %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A گلرخ, علی %A خانلری, امیر %D 2014 %\ 06/22/2014 %V 6 %N 2 %P 381-400 %! شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر تمایل مشتریان برای خرید متقاطع بانک‌بیمه %K بانک‌بیمه %K تمایل مشتری %K خرید متقاطع %K فروش متقاطع %R 10.22059/jibm.2014.52010 %X بانک‌‌بیمه، به عنوان فروش محصولات بیمه‌ای از طریق بانک‌ها، یکی از مصادیق فروش متقاطع از سوی نهادهای مالی و خرید متقاطع از جانب مشتریان است. این رویکرد با افزایش رقابت و برای ایجاد یک سوپرمارکت مالی به منظورِ تأمین همة نیازهای مالی مشتریان از یک ارائه‌دهنده به‌شدت در حال رشد است. در این راستا، نخست لازم است عواملی که باعث ایجاد انگیزه در مشتریان یک بانک برای خرید محصولات بیمه‌ای می‌شود شناسایی گردد. این تحقیق توصیفی- پیمایشی است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر تمایل مشتریان برای خرید متقاطع بانک‌‌بیمه است. چارچوب نظری تحقیق بر مبنای مدل سورلی و همکاران در سال 2008 ایجاد شده و بر این اساس دارای 6 فرضیه است. نتایج بررسی‌ها نشان داد تصویر بانک و اعتماد مشتریان به بانک به صورت مثبت و معناداری با تمایل به خرید متقاطع بانک‌‌بیمه رابطه دارد. همچنین، ارزش دریافتی با رضایتمندی و رضایتمندی با تصویر و اعتماد رابطة مثبت و معناداری دارند. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_52010_1cd6f31ab2a7e604e26a1c3de534dc43.pdf