%0 Journal Article %T ترسیم شبکۀ تداعی‎های برند «بانک کشاورزی» و «بانک تجارت» با استفاده از فن نقشۀ مفهوم برند %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A عزیزی, شهریار %A بلورپارسا, محمدرضا %D 2016 %\ 07/22/2016 %V 8 %N 2 %P 413-432 %! ترسیم شبکۀ تداعی‎های برند «بانک کشاورزی» و «بانک تجارت» با استفاده از فن نقشۀ مفهوم برند %K ارزش ویژه برند %K تصویر ذهنی از برند %K تداعی برند %K شبکه تداعی های برند %K صنعت بانکداری %R 10.22059/jibm.2016.58699 %X با وجود رقابت روز‌افزون در صنعت بانکداری ایران، ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان، به‌منظور حفظ و بهبود موقعیت رقابتی بانک‌ها امری ضروری می‌نماید. شناسایی شیوۀ ارزش‌گذاری و شکل‌گیری مفاهیم مرتبط با مفهوم برند در ذهن مشتریان، راهنمایی برای دستیابی به این هدف است. این مطالعه به ترسیم شبکه‏ای از تداعی‏های برند «بانک کشاورزی» و «بانک تجارت» با استفاده از فن «نقشۀ مفهوم برند»، به‌منظور شناخت تداعی‌ها‌ی برند این دو بانک و ارتباط میان آنها در ذهن مشتریان می‌پردازد. دانشجویان دانشگاه‌های تهران جامعۀ آماری پژوهش پیش رو را تشکیل می‌دهند و برای جمع‌آوری داده‌ها از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شده است. در نتیجه، این مطالعه «نقشۀ نهایی مفهوم برند بانک کشاورزی» با تعداد 11 تداعی اصلی از جمله: خوشۀ گندم؛ کشاورز و باغبان؛ سنتی و قدیمی؛ بانک تخصصی در حوزۀ کشاورزی؛ رنگ سبز و «نقشۀ نهایی مفهوم برند بانک تجارت» با تعداد هشت تداعی اصلی از جمله: دانشگاه؛ وام دانشجویی؛ سابقه و قدمت و بانک دولتی ترسیم شدند. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_58699_e4c5aef27f6454cd2252f2c18f64b19c.pdf