%0 Journal Article %T اثر کیفیت ادراک شده، دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند (مطالعۀ موردی: رستوران‏های ایتالیایی شهر تهران) %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A دهدشتی شاهرخ, زهره %A حاجی نوروزی, انوشه %D 2016 %\ 11/21/2016 %V 8 %N 3 %P 549-568 %! اثر کیفیت ادراک شده، دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند (مطالعۀ موردی: رستوران‏های ایتالیایی شهر تهران) %K دلزدگی %K رضایت مشتری %K صنعت رستوران %K قصد تغییر برند %K کیفیت ادراک شده %R 10.22059/jibm.2016.60627 %X حفظ علاقۀ مشتری به مراجعۀ مجدد، در شرایط رقابت تنگاتنگ رستوران‏های ایتالیایی، مسئلۀ مهمی ‏‏محسوب می‏شود. شناسایی دلایلی که سبب ایجاد قصد تغییر در مشتریان می‏شود، می‏تواند برنامه‏های بازاریابی رستوران را هدایت کند. بدین‌منظور اهداف پژوهش حاضر، بررسی اثر کیفیت ادراک‌شده، دلزدگی و رضایت بر قصد تغییر برند و بررسی اثر تعدیل‏کنندگی سطح درگیری در رابطۀ رضایت و قصد تغییر برند در نظر گرفته شده است. روش تحقیق، توصیفی‌ـ پیمایشی است. تحقیق روی مشتریانی که در ماه گذشته بیش از یک بار به رستوران ایتالیایی خاصی مراجعه کرده بودند، انجام شده است. نمونه‏گیری به‌روش خوشه‏ای بوده و 391 پرسشنامه تکمیل شده است. فرضیات مستقیم از طریق آزمون معادلات ساختاری و فرضیۀ تعدیلگر از طریق ساخت متغیر تعاملی بررسی شدند. نتایج نشان داد کیفیت ادراک‌شده بر قصد تغییر برند اثر ندارد؛ اما اثری منفی بر دلزدگی و اثری مثبت بر رضایت می‏گذارد. دلزدگی و رضایت به‌ترتیب اثر مثبت و منفی معنادار بر قصد تغییر برند دارند. سطح درگیری نیز، اثر رضایت روی قصد تغییر برند را به‌صورت منفی تعدیل می‌کند. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_60627_9ce5982162dc4c8bd08df4315b2994eb.pdf