%0 Journal Article %T بررسی تأثیر ارزش برند صنعتی بر مؤلفه‎های ارزش برند ترکیبی و قصد خرید مصرف‎کنندۀ نهایی %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A آقازاده, هاشم %A آقامیری حسین آبادی, احسان %A شهرامی, فرینام %D 2017 %\ 02/19/2017 %V 8 %N 4 %P 699-720 %! بررسی تأثیر ارزش برند صنعتی بر مؤلفه‎های ارزش برند ترکیبی و قصد خرید مصرف‎کنندۀ نهایی %K ارزش برند ترکیبی %K ارزش برند صنعتی %K قصد خرید %R 10.22059/jibm.2017.61296 %X پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر ارزش برند صنعتی بر مؤلفه­های ارزش برند ترکیبی و ترجیح خرید مصرف­کنندگان نهایی اجرا شده است. جامعۀ آماری تحقیق حاضر، کلیۀ خریداران لپ­تاپ در شهر تهران است. مدل تحقیق با نمونه­ای متشکل از 200 نفر و با استفاده از روش نمونه­گیری خوشه­ای سنجیده شده است. جمع‎آوری اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه‎ای انجام گرفت که اعتبار آن آزمون شده بود. این اطلاعات با اعمال آزمون­های مدل معادلات ساختاری، تحلیل مسیر و رگرسیون در نرم­افزارهای آموس 20 و اس. پی. اس. اس. نسخۀ 18 تجزیه و تحلیل شدند. در پایان مشخص شد که ارزش برند صنعتی موجب افزایش وفاداری، کیفیت ادراک‎شده و تصویر برند ترکیبی می­شود. بین ارزش برند صنعتی، تداعی و آگاهی از برند، ارتباط مثبت و معناداری وجود ندارد. همچنین در ادامه تأیید شد که وفاداری، کیفیت اداراک‎شده و تصویر برند ترکیبی، قصد خرید مصرف­کنندۀ نهایی را افزایش می‎دهد، اما تداعی و آگاهی از برند ترکیبی موجب افزایش قصد خرید مصرف‎کنندۀ نهایی نمی­شود. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_61296_c5c33e985edd3b707ae8b0749e252768.pdf