%0 Journal Article %T ارائۀ الگوی کاربردی برای بازاریابی چندحسی در برندسازی مقصد گردشگری %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A حقیقی, محمد %A روشندل اربطانی, طاهر %A روستا, احمد %A صالحی, علی %D 2017 %\ 04/21/2017 %V 9 %N 1 %P 63-82 %! ارائۀ الگوی کاربردی برای بازاریابی چندحسی در برندسازی مقصد گردشگری %K بازاریابی چندحسی %K برند %K برندسازی مقصد %K گردشگری %R 10.22059/jibm.2017.62318 %X هدف پژوهش حاضر،ارائۀ نوعی الگوی کاربردی برای بازاریابی چندحسی در برندسازی مقصد گردشگری است. روش پژوهش مطالعۀ حاضر، پیمایشی ـ تحلیلی است. جامعۀ آماری آن را تمام گردشگران (ایرانی ـ خارجی) تهران به تعداد 10000 نفر شکل داده است که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی و به‎کمک فرمول نمونه‌گیری لوی و لمشو (1381)، حجم کل نمونه 407 نفر محاسبه شد؛ اما در نهایت 394 نفر در تحقیق مشارکت کردند. ابزار گردآوری داده‎ها، پرسشنامۀ تدوین شده بر اساس مدل مفهومی و متغیرهای تحقیق است. نتایج به‎دست‎آمده از تأثیر بازاریابی چندحسی بر برندسازی مقصد گردشگری با ضریب تأثیر 813/0 حکایت دارد که با توجه به نمرۀ تی در سطح 05/0 معنادار است. همچنین مقدار 2R برابر با 661/0 به‎دست آمد؛ به این معنا که 1/66 درصد از تغییرات برندسازی مقصد گردشگری مربوط به بازاریابی چندحسی بوده و باقی‎ماندۀ تغییرات به سایر متغیرها مربوط می‎شود. به نظر می‎رسد گردشگری و بازاریابی گردشگری به خلق تجربۀ دلپذیری برای مشتری از مقصد ارتباط دارد و ساختن این تجربه از طریق بازاریابی چندحسی امکان‎پذیر است. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_62318_2a5fe7394cce0d0de72a12141ec19f75.pdf