%0 Journal Article %T تأثیر قابلیت‌های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطۀ اعتماد (مطالعۀ موردی: کاربران اینستاگرام) %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A معینی, حسین %A جامی پور, مونا %A ابراهیمی دلاور, فاطمه %D 2017 %\ 04/21/2017 %V 9 %N 1 %P 173-192 %! تأثیر قابلیت‌های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطۀ اعتماد (مطالعۀ موردی: کاربران اینستاگرام) %K اعتماد %K تجارت اجتماعی %K رسانه‌های اجتماعی %K نگرش %R 10.22059/jibm.2017.62322 %X به‎دلیل پیشرفت فناوری و نیاز به سرعت عمل در ارتباطات و انجام معاملات، موضوع تجارت اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر قابلیت­های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید به‎واسطۀ اعتماد است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی ـ همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش، آن دسته از کاربران اینستاگرام که حداقل یک بار از طریق این شبکۀ اجتماعی خرید انجام داده باشند، در نظر گرفته شده است. با استفاده از روش نمونه­گیری غیرتصادفی (در دسترس) 165 نفر برای نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها، پرسشنامه است. داده­های پژوهش با استفاده از نرم‎افزار­های SPSS و AMOS تحلیل شده‎اند. نتایج نشان می­دهد بین قابلیت­های تجارت اجتماعی و نگرش مشتریان به خرید به‍طور مستقیم و به‎واسطۀ اعتماد به‍طور غیرمستقیم رابطۀ معناداری وجود دارد. همچنین هر یک از ابعاد قابلیت­های تجارت اجتماعی به‍جز حمایت اطلاعاتی، بر نگرش مشتریان به خرید تأثیر مثبت و معناداری می‎گذارد. بنابراین قابلیت­های تجارت اجتماعی عامل برجسته و تأثیرگذارنده‎ای بر نگرش مشتریان نسبت به خرید محسوب می‎شود. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_62322_1235790ade5dd9e0b2208312ae442f82.pdf