%0 Journal Article %T بررسی نقش میانجی ابعاد کیفیت رابطه در تأثیر شخصی‌سازی خدمات و قدردانی مشتری بر ارزش ویژه برند %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A نداف, مهدی %A درزیان عزیزی, عبدالهادی %A تیرانداز, سحر %D 2018 %\ 04/21/2018 %V 10 %N 1 %P 207-228 %! بررسی نقش میانجی ابعاد کیفیت رابطه در تأثیر شخصی‌سازی خدمات و قدردانی مشتری بر ارزش ویژه برند %K ارزش ویژۀ برند %K اعتماد %K تعهد %K شخصی‌سازی خدمات %K قدردانی مشتری %R 10.22059/jibm.2017.232326.2586 %X ارزش ویژۀ برند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های شرکت در عرصۀ رقابت است و عوامل متعددی با آن ارتباط دارند. در تحقیق حاضر تلاش شده است اثر مستقیم کیفیت رابطه و آثار غیرمستقیم شخصی‎سازی خدمات و قدردانی مشتری بر ارزش ویژۀ برند مدل‎سازی و تبیین شود. داده‌ها از نمونۀ 385 نفری دانشجویان شهید چمران اهواز که از خدمات شرکت ایرانسل استفاده می‌کنند، به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و به‎کمک پرسشنامه جمع‌آوری شدند. پایایی پرسشنامه با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS بررسی شد و ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی همۀ متغیرها بیشتر از 7/0 به‌دست آمد. روایی پرسشنامه با روش تحلیل عاملی تأییدی ارزیابی شد که معیارهای برازش از مقادیر خوبی برخوردار بودند. نتایج نشان داد شخصی‌سازی خدمات و قدردانی مشتری بر ابعاد کیفیت رابطه مؤثر است و این متغیرها بر ارزش ویژۀ برند نیز، تأثیر دارند. در نهایت نقش میانجی ابعاد کیفیت رابطه در تأثیر شخصی‌سازی و قدردانی بر ارزش ویژۀ برند (اثرغیرمستقیم) تأیید شد. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_65796_866017f3974c1493c15499fce5be411d.pdf