%0 Journal Article %T تحلیل تأثیر شواهد برند و آوازه برند بر ترغیب به انتخاب مراجعان به استفاده از مراکز درمانی با نقش میانجی تصویر برند (مطالعه موردی: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی منتخب شهر اصفهان) %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A صنایعی, علی %A انصاری, آذرنوش %A عباس‎پور, فردوس %D 2018 %\ 09/23/2018 %V 10 %N 3 %P 509-528 %! تحلیل تأثیر شواهد برند و آوازه برند بر ترغیب به انتخاب مراجعان به استفاده از مراکز درمانی با نقش میانجی تصویر برند (مطالعه موردی: آزمایشگاه‌های تشخیص طبی منتخب شهر اصفهان) %K آوازه برند %K اعتماد به برند %K ترغیب به انتخاب %K تصویر برند %K شواهد برند %R 10.22059/jibm.2018.250009.2912 %X هدف: مراکز ارائه‎دهنده خدمات درمانی به‎دلیل حساسیت در نوع خدمت، همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده‎اند. شناسایی عوامل مد نظر افراد برای انتخاب مرکز خدمات درمانی به مدیران برای تدوین برنامه‌ها و استراتژی‌های خود کمک می‌کند. از این رو هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر ترغیب مراجعان به انتخاب آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است. برای رسیدن به این هدف، تأثیر شواهد برند، آوازه برند، اعتماد به برند و تصویر برند بر ترغیب به انتخاب مراجعان در نظر گرفته شده است. روش: پژوهش حاضر از دسته پژوهش‌های کاربردی به‎شمار می‎رود و از نظر روش گردآوری داده‎ها، توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه نمونه، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی استان اصفهان در نظر گرفته شده است. یافته‎ها: یافته‎های پژوهش نشان داد شواهد برند و آوازه برند بر اعتماد به برند مؤثر است و اعتماد به برند بر تصویر برند تأثیر می‎گذارد. از سوی دیگر، تصویر برند بر ترغیب به انتخاب مراجعان نیز اثرگذار است. نتیجه‎گیری: از میان نه فرضیه پژوهش، تنها دو فرضیه تأثیر شواهد برند بر تصویر برند و نقش میانجی‎گری تصویر برند در تأثیر شواهد برند بر ترغیب به انتخاب تأیید نشد. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_67125_31e0fdc75b1a7029d12cb94412d9e035.pdf