%0 Journal Article %T نقش میانجی‎گرایانه ادراک گردشگران در تأثیرگذاری تبلیغات کلامی بر قصد سفر به مقصدهای گردشگری مذهبی (مورد مطالعه: شهر مقدس مشهد) %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A پوراشرف, یاسان اله %A طولابی, زینب %A نصرالهی وسطی, سیمین %D 2018 %\ 12/22/2018 %V 10 %N 4 %P 815-834 %! نقش میانجی‎گرایانه ادراک گردشگران در تأثیرگذاری تبلیغات کلامی بر قصد سفر به مقصدهای گردشگری مذهبی (مورد مطالعه: شهر مقدس مشهد) %K تبلیغات کلامی %K نگرش اعتقادی %K تصویر ذهنی %K ادراک گردشگر %K گردشگری مذهبی %R 10.22059/jibm.2017.239595.2715 %X هدف: هدف از اجرای این پژوهش، بررسی نقش تبلیغات کلامی در شکل‎گیری ادراک گردشگران از مقصدهای گردشگری مذهبی است. مدل مفهومی پژوهش بر اساس مطالعات پیشین در داخل و خارج از کشور طراحی شده است. روش: داده‎ها از طریق پرسش‎نامه جمع‎آوری شدند و آزمون آنها با استفاده از مدل‎سازی معادلات ساختاری در نرم‎افزار AMOS انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه ساکنان دو شهرستان‎ خرم‎آباد و ایلام است که از میان آنها 450 نفر از طریق روش نمونه‎گیری در دسترس برای نمونه انتخاب شدند. یافته‎ها: بر مبنای نتایج تجزیه و تحلیل مسیر مشخص شد که تبلیغات کلامی بر نگرش اعتقادی، تداعی ذهنی، تصویر ذهنی، آگاهی از مقصد گردشگری مذهبی و قصد سفر تأثیرگذار است. به علاوه، نگرش اعتقادی، تداعی ذهنی، تصویر ذهنی و آگاهی از مقصد گردشگری مذهبی بر قصد سفر تأثیر مثبت و معناداری می‎گذارد. نتیجه‎گیری: تبلیغات کلامی نقش مهمی در شکل‎گیری ادراک و نگرش گردشگران نسبت به مقصدهای گردشگری داشته و تصمیم سفر آنها را تحت تأثیر قرار می‎دهد. ترغیب گردشگران به صحبت درباره ویژگی‎های مثبت مقصدهای گردشگری می‎تواند زمینه توسعه مقصدها را فراهم ‎آورد.   %U https://jibm.ut.ac.ir/article_68467_965bd4826bbe574c7b6a4063ef12ed88.pdf