%0 Journal Article %T ارائه روشی برای ساختاردهی و رتبه‌بندی اهداف استراتژیک با استفاده از رویکرد نگاشت‎شناختی فازی و روش BORDA-OWA %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A صفری, حسین %A طیبی, طلیعه %A خان محمدی, احسان %D 2018 %\ 12/22/2018 %V 10 %N 4 %P 871-888 %! ارائه روشی برای ساختاردهی و رتبه‌بندی اهداف استراتژیک با استفاده از رویکرد نگاشت‎شناختی فازی و روش BORDA-OWA %K اهداف راهبردی %K نقشه راهبردی %K تکنیک تصمیم‎گیری چند شاخصه %K نگاشت‎شناختی فازی %K روش BORDA-OWA %R 10.22059/jibm.2018.244494.2799 %X هدف: نقشه استراتژی تصریح کننده فرضیات استراتژی است. نقشه استراتژی به سازمان کمک می‎کند که استراتژی خود را به شکلی منسجم، یکپارچه و سیستماتیک نشان دهد. هدف این پژوهش ارائه روشی نظام مند به منظور ترسیم نقشه استراتژیک و رتبه بندی اهداف موجود در نقشه می باشد. روش: در این پژوهش به منظور ساختار دهی و رتبه بندی اهداف راهبردی با استفاده از روش نگاشت شناختی فازی ساختار اهداف استخراج و با روش BORDA-OWA اهداف رتبه‌بندی و میزان تأثیرپذیری و تأثیرگذاری آن‎ها استخراج می شوند. یافته‎ها: ارتباطات میان اهداف نقشه استراتژی با استفاده از روشFCM  تعیین شده و با استفاده از آزمون آماری به تأیید خبرگان سازمان رسیدند و براساس روابط مورد تأیید نقشه استراتژی سازمان تدوین شد. در مرحله دوم پژوهش، درنهایت با استفاده از روش Borda-OWA رتبه بندی اهداف استراتژیک با در نظر گفتن نظر تجمیعی مدیران و ریسک پذیری های مختلف آنها ارائه شد. نتیجه‎گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که رشد درآمد سودآور و بهبود بهره‌وری فروش از منظر مالی جز کلیدی ترین و تأثیرپذیرترین اهداف هستند.   %U https://jibm.ut.ac.ir/article_68471_0678b0a1ba374b0263ca235f73b14524.pdf