%0 Journal Article %T سخن سردبیر : کیفیت داده‌های پژوهش %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %D 2020 %\ 06/21/2020 %V 12 %N 2 %P 260-261 %! سخن سردبیر : کیفیت داده‌های پژوهش %R 10.22059/jibm.2020.76931 %X لایه زیرین هرم دانش، «داده» است. با استفاده از داده‌ها به اطلاعات می‎رسیم و از اطلاعات، دانش کسب می‎کنیم و سپس به بینش و خرد دست می‎یابیم، از این رو می‎توان به اهمیت «کیفیت داده» در پژوهش پی برد. داده‎هایی که اعتبار و کیفیت لازم را نداشته باشند، سرمنشأ خطاهای نتیجه پژوهش خواهند شد. برای بهبود کیفیت داده‎های پژوهش، محققان باید تمرکز و دقت بیشتری را به‎کار گیرند تا ضمن کاهش‎دادن خطاهای نمونه‎گیری و غیرنمونه‎گیری، از تورش در داده‎ها بکاهند و پدیده جعلی‎بودن، نامتناسب‎بودن، به‎روز نبودن و... در داده‎های پژوهش‎ها بروز نکند. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_76931_648b471f9e0da2e9acce414632e6df18.pdf