%0 Journal Article %T طراحی الگوی بازاریابی محتوایی برای افزایش قصد خرید در بازاریابی دیجیتال %J مدیریت بازرگانی %I دانشکده مدیریت دانشگاه تهران %Z 2008-5907 %A زمانی, حسین %A نعامی, عبدالله %A حمدی, کریم %D 2022 %\ 07/23/2022 %V 14 %N 2 %P 354-376 %! طراحی الگوی بازاریابی محتوایی برای افزایش قصد خرید در بازاریابی دیجیتال %K بازاریابی دیجیتال %K بازاریابی محتوایی %K رفتار مصرف‌کننده %K قصد خرید %R 10.22059/jibm.2021.332652.4222 %X هدف: این پژوهش با هدف طراحی الگوی بازاریابی محتوایی، به‌منظور افزایش قصد خرید در بازاریابی دیجیتال اجرا شده است.روش: پژوهش حاضر از منظر فلسفی، پژوهشی تجربه‌گرایانه محسوب می‌شود که با رویکرد قیاسی ـ استقرایی اجرا شده است و از لحاظ روش و بازه زمانی گردآوری داده‌ها، پیمایشی ـ مقطعی با رویکرد آمیخته است. جامعه آماری این پژوهش در مرحله تحلیل محتوای کیفی و مدل‌سازی ساختاری ـ تفسیری، مدیران و خبرگان باتجربه بازاریابی است که به‌روش نمونه‌گیری هدفمند از دیدگاه 10 نفر بهره برده شده است. در این مقاله برای شناسایی مقوله‌های زیربنایی بازاریابی محتوایی، از روش تحلیل محتوای کیفی و برای شناسایی روابط علّی میان شاخص‌های شناسایی‌شده از روش ISM استفاده شده است. تحلیل داده‌های کیفی با نرم‌افزار مکس‌کیودا و تحلیل داده‌های کمّی با نرم‌افزار میک‌مک انجام شده است.یافته‌ها: یافته‌های بخش کیفی به شناسایی شاخص‌های اصلی و فرعی الگوی بازاریابی محتوایی به‌منظور افزایش قصد خرید در بازاریابی دیجیتال انجامید و پس از تأیید روایی و پایایی آن، در بخش کمّی الگوی پژوهش ارائه شده است.نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که راهبردهای بازاریابی دیجیتال، عامل زیربنایی مدل محسوب می‌شود که بر راهبرد بازاریابی محتوا تأثیر می‌گذارد. همچنین راهبرد بازاریابی محتوا خود بر مدیریت دانش مصرف‌کنندگان و کیفیت ارائه و توسعه خدمات تأثیر دارد و در نهایت به درگیری مصرف‌کنندگان منجر می‌شود. در نهایت از طریق ایجاد ارزش برند و افزایش رقابت‌پذیری آن می‌توان قصد خرید مصرف‌کنندگان را افزایش داد. %U https://jibm.ut.ac.ir/article_88489_3bca8c2dad5798424067888e307ee885.pdf