TY - JOUR ID - 22608 TI - شناسایی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی و اولویت‌بندی آن‎ها با استفاده از ANP فازی JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - الفت, لعیا AU - خسروانی, فرزانه AU - جلالی, رضا AD - دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 3 IS - 1 SP - 19 EP - 54 KW - اولویت‌بندی KW - تجارت الکترونیک KW - خرید اینترنتی DO - N2 - امروزه،تجارت الکترونیک یکی از مسائل مطرح در کسب‌وکار است. تجارت الکترونیک عبارتست از؛ مبادلات میان اطراف، اعم از سازمان و افراد که بر مبنای تکنولوژی اطلاعات انجام می‌شود. تجارت الکترونیکی موجب ارتقای ارتباطات و گشودگی اقتصادی در سطوح ملی و بین‌المللی،تغییر روش کسب‌وکار و تبدیل بازارهای سنتی به شکل‌های جدیدتر آن می‌شود. یکی از شیوه‌های جدید خرید که مزایای گسترده‌ای دارد؛خرید اینترنتی است. در حال حاضر، حجم زیادی از خریدوفروشدر سراسر دنیا به این شیوه انجام می‌گیرد. از آنجا که کشور ما نیز حرکت به سمت این نوع خرید را آغاز نموده‌است، شناسایی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی می‌تواند به بهبود این روش مبادله کمک کند. پژوهش حاضر، شاخص‌های مؤثر بر خرید اینترنتی را معرفی نموده و با استفاده از روشANP فازی،اولویت این شاخص‌ها را مشخص می‌کند. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد در جامعه پژوهش،شاخصریسک خرید مهم‌ترین عامل مؤثر بر خرید اینترنتی است و مصرف‌کنندگان،خرید اینترنتیرا مفید دانسته،نسبت به آن اعتماد دارند. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_22608.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_22608_5ddab7916e96559afc2fa74613ba9783.pdf ER -