TY - JOUR ID - 28550 TI - بررسی وضعیت سیستم‌های اطلاعات بازاریابی شرکت‎های متوسط و بزرگ صنایع غذایی JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - امیرخانی, امیرحسین AU - امانی, مهدیه AU - تاب, محمد AU - ارجمندی, عطا ا... AD - استادیار‌ دانشگاه پیام نور، دکترای مدیریت منابع انسانی، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - دانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بهره‎وری، Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 3 IS - 3 SP - 35 EP - 56 KW - باورپذیری مارک تجاری‌ KW - رفتار خرید مشتری KW - سوئینی KW - سوایت KW - وفاداری مشتری‌ DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر باورپذیری مارک تجاری بر وفاداری و رفتار خرید مشتریان با رویکرد محصولات بهداشتی است؛ بدین منظور میزان باورپذیری یک مارک تجاری خاص، بین مصرف‌کنندگان و ارتباط آن با وفاداری و رفتار خرید مشتریان سنجیده شده است. در این پژوهش از مدل «میزان باورپذیری مارک تجاری» مطرح شده توسط سوئینی و سوایت که این هفت بعد را دارد، استفاده شده: میزان باورپذیری مارک تجاری‌، تداوم، وفاداری‌، رضایت مشتری‌، میل به تغییر مارک، رفتارخرید مشتریان و توصیه خرید آن به دیگران. این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی و ابزار مورد استفاده برای آن پرسشنامه است. روایی پرسشنامه به تأیید مشاوران آماری رسیده و پایایی آن نیز 4/95% برآورد شده است. نتایج تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد، میزان باورپذیری این مارک تجاری در میان محصولات همانند خود، از نظر مصرف کنندگان رضایت بخش نیست بلکه مصرف کنندگان آن ـ که درآمد ماهیانه آنها پایین‌تر از 500 هزار تومان در ماه است- به‌دلیل پایین بودن قیمت این محصول، این مارک را برگزیده‌اند. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_28550.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_28550_e3b3dd73ff82978e64ebfbd703751d58.pdf ER -