TY - JOUR ID - 28616 TI - ارائه مدلی ریاضی جهت تعیین ارزش ویژه نام تجاری و پیاده‌سازی آن در یک شرکت JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - نیکوکار, غلامحسین AU - اخلاصی, امیر AU - طلوعی, پدرام AD - دانشیار دانشگاه امام حسین (ع) AD - دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران AD - دانشجوی کارشناس ارشدMBA ، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 4 IS - 1 SP - 105 EP - 120 KW - ارزش ویژه نام تجاری KW - تعیین ارزش برند KW - قیمت ممتاز KW - نرخ بازگشت نام تجاری KW - وفاداری مشتری. DO - 10.22059/jibm.2012.28616 N2 - سنجش و اندازه‌گیری ارزش ویژه نام تجاری به منظور تعیین جایگاه نام تجاری، همواره از نگرانی‌های شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های ایرانی می‌باشد. هدف از این مقاله بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی "ارزش ویژه نام تجاری" و ارائه مدلی ریاضی جهت اندازه گیری آ ن می‌باشد. در این تحقیق علاوه بر نقد و ارزیابی مدل‌های پیشین، مدل جدیدی برای محاسبه ارزش ویژه نام تجاری ارائه شده است. در اندازه گیری ارزش ویژه نام تجاری به وسیله این عناصر باید دقت کرد که اندازه گیری‌ها باید به تغییر شرایط حساس باشند و بتوانند تاثیر تغییرات را بر روی ارزش برند مشخص کنند و اینکه آزمون‌ها کلی باشند و فقط یک نوع بازار یا محصول را در نظر نگیرند. در بحث ارزش ویژه نام تجاری تاکید هر کدام از مدل‌های پیشین، بیشتر بر روی یک معیار بوده است .در این مقاله سعی شده است که بر معیارهای محوری ارزش ویژه نام تجاری تاکید شود. در آخر با ارائه یک ترازنامه و فرمول عددی ،مدلی ریاضی جهت تعیین ارزش تقریبی برند ارائه می‌شود که به عنوان مثال در یک شرکت پیاده سازی شده است. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_28616.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_28616_e5c3a37e090f5dfdde76322c1fc5ac96.pdf ER -