TY - JOUR ID - 29188 TI - ارائه مدلی جهت کسب وفاداری مشتری با استفاده از مدیریت دانش مشتری در صنعت بانکداری کشور (بانک‌های خصوصی) JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - موسی خانی, محمد AU - حقیقی, محمد AU - ترک زاده, سمانه AD - استادیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران AD - دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه مدیریت، دانشگاه تهران Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 4 IS - 2 SP - 147 EP - 164 KW - ارزش مشتری KW - دانش مشتری KW - وفاداری مشتری DO - 10.22059/jibm.2012.29188 N2 - با توجه به اهمیت مشتری در دنیای رقابتی امروز، به ویژه در صنعت بانکداری و با به عنایت به این که طبق تحقیقات به عمل آمده هزینه جذب مشتری جدید به مراتب بیش از هزینه لازم برای حفظ وفاداری مشتری است، بررسی روش‌های کسب و حفظ وفاداری مشتری در کسب و کارهای گوناگون از اولویت بالا برخوردار است. در این پژوهش تلاش شده است تا از طریق ارائه مدلی نقش دانش مشتریان بانک‌های خصوصی در وفاداری آنها نشان داده شود. توجه بانک‌های خصوصی به مؤلفه‌های پنجگانه موجود در مدل و شاخص‌های هر یک از آنها می‌تواند آنان را در کسب و حفظ وفاداری مشتریان خود یاری دهد، برای این منظور مدل تلخیص شده از بررسی ادبیات موضوع با استفاه از داده‌های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه و به وسیله مدل معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل، مورد آزمون قرار گرفته است. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_29188.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_29188_3b892e03fbbdc29e842a6edc0d0f5660.pdf ER -