TY - JOUR ID - 50341 TI - بررسی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری (مورد مطالعه: هتل‌های پنج ستارة کلان‌شهر مشهد) JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - رحیم نیا, فریبرز AU - فاطمی, زهرا AU - هرندی, عطا اله AD - دانشیار گروه مدیریت، دانشکدة علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران. AD - دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران. AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 5 IS - 4 SP - 1 EP - 20 KW - ارزش ویژة برند KW - آگاهی از برند KW - تداعی برند KW - کیفیت ادراک شده KW - وفاداری به برند DO - 10.22059/jibm.2013.50341 N2 - امروزه، ساخت برندی قدرت‌مند، هدف بسیاری از سازمان‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی است. با اینکه ساخت برند در صنعت هتلداری اهمیت زیادی دارد، تحقیقات اندکی با رویکرد تجربی در این زمینه انجام شده است. این مقاله با هدف اندازه‌گیری تجربی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری با در نظر گرفتن فرضیة آکر و به منظور شناسایی مهم‌ترین بعد ارزش برند در حوزة هتلداری طراحی شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده‌ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. داده‌های مورد نیاز با پرسشنامه از مشتریان هتل‌های پنج ستارة مشهد جمع‌آوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد کیفیت ادراک شده بعد اصلی در ایجاد ارزش ویژة برند است و تأثیر قابل توجهی بر سایر ابعاد ارزش برند دارد و تعیین‌کننده‌ای قوی در ارزش ویژة برند محسوب می‌شود. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_50341.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_50341_e567161820c5e7b45f265d93c2de3389.pdf ER -