TY - JOUR ID - 50751 TI - بررسی تاثیر تنوع کانال های توزیع برندهای لوکس خارجی بر ارزش برند و وفاداری مصرف کنندگان در بازار پوشاک کرمان JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - ملاحسینی, علی AU - تاج الدینی, فریده AD - دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان، مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 1 SP - 187 EP - 208 KW - ارزش برند KW - برندهای لوکس KW - کانال‌‌های توزیع KW - وفاداری DO - 10.22059/jibm.2015.50751 N2 - هدف پژوهش حاضر، بررسی ارزش برند و وفاداری مصرف­کنندگان به برندهای لوکس (از قبیل بوتیک‌ها، مراکز خرید، خرده­فروشی‌‌های اینترنتی، نمایندگی­ها) و کانال‌‌های توزیع موجود برای برندهای لوکس است. جامعة آماری این پژوهش، شامل مصرف‌کنندگان 19 تا 39 ساله در شهر کرمان است که پوشاک مارک‌دار مصرف می­کنند. برای این کار، 200 پرسشنامه به روش گلوله­برفی بین مصرف‌کنندگان توزیع شد و 114 پرسشنامه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات به­کار برده شد. تجزیه و تحلیل فرضیه‌‌های پژوهش با استفاده از آنووا، تست دانکن و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه صورت گرفت. با بررسی ارزش‌‌های برند در هریک از کانال‌‌های متنوع می­بینیم شرکت­کنندگان ارزش برند را به‌طور متفاوتی ارزیابی می‌کنند که به نوع کانال توزیع بستگی دارد. شرکت­کنندگان تفاوت معناداری در زمینة وفاداری برند، در نتیجة خرید از کانال‌های متنوع نشان ندادند. با بررسی تأثیر ارزش برند بر وفاداری مصرف‌کنندگان مشخص شد ارزش‌‌­های برند که بر وفاداری مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد، بستگی به نوع کانال توزیع دارد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_50751.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_50751_266a83628480ee7efa286e3e0868bcdc.pdf ER -