TY - JOUR ID - 52325 TI - بررسی رابطۀ بین ارزش ویژۀ مشتری و عملکرد گروه هتل‌های بین‌المللی پارسیان JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - آقازاده, هاشم AU - خانلری, امیر AU - اکبرپور, هاله AD - استادیار مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار MBA دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - کارشناس‌ارشد مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 4 SP - 761 EP - 782 KW - ارزش ویژه KW - ارزش ویژة ارتباط KW - ارزش ویژة برند KW - ارزش ویژة مشتری KW - عملکرد مالی و غیرمالی KW - هتل DO - 10.22059/jibm.2015.52325 N2 - تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطة عوامل ارزش ویژة مشتری با عملکرد گروه هتل‌های پارسیان صورت گرفت و سه عامل ارزش ویژه، ارزش ویژة برند و ارزش ویژة ارتباط، متغیرهای ارزش ویژة مشتری معرفی شده‌اند. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و براساس روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است. جامعة آماری تحقیق شامل تمام مسافران هتل‌های پارسیان (تعداد نامحدود) است که 384 نفر براساس نمونه‌گیری تصادفی انتخاب و پرسشنامه بین آنان توزیع شد. فرضیه‌ها با استفاده از روش معادلات ساختاری تحلیل مسیر بررسی شدند. تحلیل داده‌ها نشان داد  بین ارزش ویژة مشتری و عملکرد گروه هتل‌های پارسیان رابطة مثبت و قوی وجود دارد. از بین سه متغیر معرفی‌شده نیز ارزش ویژه و ارزش ویژة برند رابطة مثبت با عملکرد مالی و غیرمالی دارد و اثرگذاری ارزش ویژة برند بیشتر از سایر متغیرهاست. همچنین، برخلاف وجود رابطة مثبت بین ارزش ویژة ارتباط و عملکرد مالی، ثابت شده است که این متغیر با عملکرد غیرمالی رابطه‌ای ندارد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_52325.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_52325_f3c99985c4421b50a28f0aca38e2b4aa.pdf ER -