TY - JOUR ID - 54760 TI - تأثیر تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی‌بر مشتری در میان دانشجویان (مطالعه موردی: محصولات لپ‌تاپ شرکت Dell) JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - جلیلیان, حسین AU - ابراهیمی, عبدالحمید AU - محمودیان, امید AD - کارشناس ارشد، مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران AD - دانشیار، مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 4 IS - 4 SP - 41 EP - 64 KW - تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی KW - ارزش ویژه برند KW - بازنگری آنلاین KW - نفوذ بین-شخصی KW - فضای سایبری DO - 10.22059/jibm.2013.54760 N2 - تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی عرصه نوظهوری است که در آن، مصرف‌کنندگان تجارب و ارزیابی‌های خود از برندها و محصولات مختلف مانند لپ‌تاپ را از طریق کانال‌های ارتباطی آنلاین به اشتراک می‌گذارند. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و پیمایشی است. جامعه‌ی آماری، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی هستند. برای انتخاب نمونه از نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی و دردسترس استفاده شد و تعداد چهارصد پرسشنامه توزیع شد. هدف پژوهش، بررسی تأثیر تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی بر قصد خرید از طریق ارزش ویژه برند مبتنی‌بر مشتری بود. با بررسی مبانی نظری و یافته‌های پژوهش‌های قبلی، مدل مفهومی پژوهش و فرضیه‌های آن ارائه شد. یافته‌ها نشان داد، تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی بر ابعاد ارزش ویژه برند؛ ابعاد ارزش ویژه برند به جز بُعد آگاهی از برند بر قصد خرید و تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی از طریق ارزش ویژه برند بر قصد خرید اثر می‌گذارد. در پایان برمبنای یافته‌ها، پیشنهادهای پژوهش ارائه شد.   UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_54760.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_54760_59d2fb259318e9d567d7befb175b34fb.pdf ER -