TY - JOUR ID - 57006 TI - بررسی الگویی کمی از اثر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر چابکی سازمانی (مورد مطالعه: مراکز آموزشی خصوصی) JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - حمیدی زاده, محمد رضا AU - پشاآبادی, میکائیل AU - عطایی, مهدی AU - حیاتی, بهزاد AD - استاد مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 3 SP - 601 EP - 620 KW - ابعاد بازاریابی کارآفرینانه KW - انعطاف‌پذیری KW - بازاریابی کارآفرینانه KW - چابکی سازمانی DO - 10.22059/jibm.2015.57006 N2 - تفکر بازاریابی باید به سمت چشم‌اندازهای جدید بازاریابی حرکت کند و امروزه این نیاز به‌شدت احساس می‌شود. شواهد زیادی نشان می‌دهند بازاریابی باید چندکارکردی و میان‌رشته‌ای شود. از این‌رو، باید بیش از گذشته بر نیروی انسانی و ساختارهای چابک و توانمند، شبکه‌ها و اتحادهای راهبردی تمرکز شود. پژوهش حاضر دارای طرح تحقیق توصیفی- همبستگی است که از نظر هدف در دستة تحقیقات کاربردی قرار می‌گیرد. جامعة آماری این پژوهش تمام کارکنان مراکز آموزشی خصوصی در سطح شهر شیراز بودند و اعضای نمونه از طریق روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شدند. داده‌ها از طریق توزیع پرسشنامه جمع‌آوری شد که پایایی آن بیشتر از 7/0 بود. درمجموع، 207 پرسشنامة کامل و قابل‌استفاده جمع‌آوری شد. به‌طورکلی، مدل مفهومی تحقیق شامل هشت متغیر مکنون و هفتفرضیه است. نتایج نشان دادند صرف‌نظر از ارزش‌آفرینی، سایر ابعاد اثر معنادار بر چابکی سازمانی دارند. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_57006.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_57006_7b98a22f7ad575e830f8be048d0dbdfc.pdf ER -