TY - JOUR ID - 57096 TI - بررسی تاثیر ادراک از خلاقیت پیامک‌های تبلیغاتی بر نگرش و واکنش مصرف‌کنندگان JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - زارعی, عظیم AU - دهقانی سلطانی, مهدی AU - فارسی زاده, حسین AU - غلامزاده, رسول AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی بین‌الملل دانشگاه سمنان، سمنان، ایران AD - مربی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور، دهدشت، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 4 SP - 881 EP - 900 KW - ادراک از خلاقیت تبلیغات KW - تبلیغات موبایلی KW - نگرش KW - واکنش رفتاری DO - 10.22059/jibm.2015.57096 N2 - در عصر فناوری ‌اطلاعات و ارتباطات، نگرش مصرف‌کنندگان به ادراک از خلاقیت پیامک‌های تبلیغاتی، یکی از موضوعات مطرح در حوزة بازاریابی است و هنوز شناخت چندانی دربارة آن وجود ندارد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ادراک از خلاقیت پیامک‌های تبلیغاتی بر نگرش و واکنش مصرف‌کنندگان به پیامک‌های تبلیغاتی ارسالی به تلفن همراه آنهاست. جامعة آماری این تحقیق کاربران تلفن همراه در شهر تهران و حجم نمونه 385 نفر است که به‌صورت نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شدند. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوة گردآوری‌ داده‌ها توصیفی- پیمایشی است. مدل مورد مطالعه با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و رویکرد کمترین مربعات جزئی آزمون شد. نتایج بیانگر آن است که ادراک از خلاقیت پیامک تبلیغاتی بر نگرش و واکنش‌رفتاری مصرف‌کنندگان به پیامک‌های تبلیغاتی ارسالی به تلفن همراه آنان تأثیر مثبت معناداری دارد، درحالی‌که ادراک از خلاقیت پیامک تبلیغاتی به‌صورت غیرمستقیم و از طریق متغیر میانجی نگرش نیز بر واکنش ‌رفتاری مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_57096.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_57096_efc59c42b9387d01a8bba9db0fa69801.pdf ER -