TY - JOUR ID - 57098 TI - از انگیزه‌های گردشگران اروپایی تا انتخاب مقصد سفر (مورد مطالعه: ایران) JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - میرزائی, روزبه AU - نصیری, حکیمه AU - میرا, سید ابوالقاسم AD - استادیار مدیریت جهانگردی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی جهانگردی دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار مدیریت دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 4 SP - 921 EP - 940 KW - انتخاب مقصد KW - انگیزه‌های گردشگری KW - ایران KW - عوامل کششی و رانشی KW - گردشگران اروپایی DO - 10.22059/jibm.2015.57098 N2 -  با توجه به ارتباط انگیزه‌های گردشگری با انتخاب مقصد سفر، کسب دانش در زمینة پیش‌بینی الگوهای آتی رفتار سفر گردشگران نقش حیاتی دارد. هدف این پژوهش تحلیل عوامل انگیزشی مؤثر بر تصمیم‌گیری گردشگران اروپایی در انتخاب ایران به‌عنوان مقصد سفر است. با تحلیل عاملی نظرهای 404 گردشگر اروپایی، چهار دسته عامل کششی شامل جذابیت امنیت و آسودگی خاطر، جذابیت بازاریابی، جذابیت جست‌وجوی تنوع و جذابیت فرهنگ و تاریخ مقصد شناسایی شدند. برای گردشگران اروپایی کسب دانش و یادگیری تاریخ و میراث فرهنگی عامل انگیزشی مهمی است، اما آنها در پی وجود امنیت در مقصد و همچنین برمبنای تبلیغات دهان‌به‌دهان به سفر به ایران ترغیب می‌شوند. حضور فعال در فضای مجازی، ارائة اطلاعات مرتبط با گردشگری ایران و تلاش برای ارائة تصویر واقعی از کشور، موجب جذب تعداد بیشتری از گردشگران اروپایی می‌شود. به‌این‌منظور، باید به سه جنبة اصلی مقاصد گردشگری شامل بهبود روابط سیاسی با سایر کشورها، حفاظت از منابع فرهنگی و طبیعی و ارائة خدمات و تسهیلات گردشگری توجه شود. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_57098.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_57098_dcfb51524590dd5480ce760e6518c75c.pdf ER -