TY - JOUR ID - 57099 TI - تأثیر نوآوری بر قصد خرید الکترونیکی با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - نادری بنی, محمود AU - ادیب زاده, مرضیه AU - دهقانی قهنویه, عادله AD - استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - کارشناس‌ارشد مدیریت بازرگانی دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشکدة اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 7 IS - 4 SP - 941 EP - 966 KW - اعتماد مصرف‌کننده KW - خرید الکترونیکی KW - رضایت مشتری KW - نوآوری خدمات KW - نوآوری محصولات DO - 10.22059/jibm.2015.57099 N2 - در سال‌های اخیر، خرید الکترونیکی افزایش یافته است. افرادی که از این کانال ارتباطی برای بازاریابی و فروش کالاها استفاده می‌کنند، دریافته‌اند مصرف‌کنندگان فقط به تحویل به‌موقع کالاها توجه نمی‌کنند، بلکه آنها به‌دنبال محصولاتی جدید و متنوع هستند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر نوآوری بر قصد خرید الکترونیکی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری است. این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و کاربردی است. جامعة آماری این پژوهش 350 نفر از دانشجویان هستند. برای سنجش اطلاعات از پرسشنامة 32 گویه‌ای با طیف پنج‌گزینه‌ای لیکرت استفاده شد و به‌منظور تحلیل داده‌ها، روش حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار Smart PLS 2 استفاده شد. نتایج بیان می‌کند نوآوری در خدمات و محصولات بر رضایت مصرف‌کنندگان تأثیر مثبت و معناداری دارد و رضایت مصرف‌کننده، اعتماد او را در پی دارد. همچنین، نتایج پژوهش اثر مثبت و معنادار اعتماد مصرف‌کنندگان را بر قصد خرید تأیید کرد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_57099.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_57099_58c3fb193f0993f1ff380ea61731f2f1.pdf ER -