TY - JOUR ID - 60166 TI - تأثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه‎های اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - اسماعیل زاده, علی AU - امرایی, حافظ AU - قلیپور, سارا AU - مقدم, آرش AD - دانشیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد، سمنان، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 2 SP - 213 EP - 232 KW - جو فروشگاه اینترنتی KW - رفتار عجولانه KW - طراحی چیدمان KW - لذت خرید KW - وب‎سایت DO - 10.22059/jibm.2017.60166 N2 - هدف این مقاله بررسی تأثیر جو و طراحی چیدمان ادراک‎شدۀ فروشگاه‎های اینترنتی، بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان است که رفتار عجولانه، رفتار مرورگرانه و لذت خرید به‎عنوان متغیرهای میانجی آن در نظر گرفته شده‎اند.تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات توصیفی پیمایشی است. در این مطالعه داده‎ها با استفاده از روش تحقیق میدانی و به‎کارگیری پرسشنامه جمع‎آوری شده‎اند. جامعۀ آماری آن کلیۀ شهروندان تهرانی است که دست‎کم یک بار خرید اینترنتی را تجربه کرده‎اند. به‎کمک روش نمونه‎گیری در دسترس 384 نفر از جامعۀ آماری برای حجم نمونه انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 95/0 به‎دست آمد و روایی آن نیز با بهره‎مندی از چند متخصص جامعۀ آماری و همچنین AVE اندازه‎گیری شد و به تأیید رسید. پردازش داده‎ها از طریق نرم‎افزار‎های SPSSو SMART PLS انجام گرفت. یافته‎های پژوهش حاکی از تأثیر مستقیم چیدمان فروشگاه‎های اینترنتی ادراک‎شده بر خرید آنی آنلاین است، اما پایین بودن ضریب مسیر برای جوّ فروشگاهی، به‎دلیل تأثیر زیاد چیدمان فروشگاهی است و در بررسی تأثیرات منفرد جوّ فروشگاه این مقدار نیز معنادار شد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_60166.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_60166_163b0527cc6163ee4e8f31cf0f7cb8ca.pdf ER -