TY - JOUR ID - 63419 TI - مطالعۀ شبکه‌نگاری برای شناسایی ابعاد زمینه‌ای تجربۀ مشتریان خدمات صنعت بانکداری JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - حسنقلی پور یاسوری, طهمورث AU - خانلری, امیر AU - غریبی, محی الدین AD - استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار گروه MBA، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 2 SP - 259 EP - 270 KW - تجربۀ مشتری KW - روش تحقیق شبکه‎نگاری KW - شبکه‌های اجتماعی KW - مردم‌نگاری DO - 10.22059/jibm.2017.120345.1600 N2 - در پژوهش‌های انجام شده در سال‌های اخیر بازاریابی، تمایل فراوانی به شناخت تجربۀ مشتریان تمام سازمان‌ها دیده می‌شود. هدف پژوهش حاضر، دستیابی به این شناخت در صنعت بانکداری ایران با استفاده از روش تحقیق کیفی شبکه‌نگاری است. روش تحقیق کیفی شبکه‌نگاری، نوعی روش تحقیق مردم‌نگاری با استفاده از ظرفیت‌های روزافزون اینترنت و شبکه‌های رو به رشد اجتماعی است که برای شناخت نظر مشتریان سازمان بسیار مفید است و در حال حاضر در این زمینه تحقیقات زیادی انجام نشده است. تحقیق حاضر ضمن بررسی نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و لینکد‌این در ذیل مطالب مندرج در صفحات مربوط به بانک‌های ایرانی، تجربۀ مشتریان این صنعت را تحلیل نموده و مقوله‌های اطلاع‌رسانی و ارتباط، آموزش، سهولت، مشتری‌مداری، برند، سرعت، کیفیت و نوآوری را استخراج کرده است و بر اساس آنچه استخراج شده، پیشنهادهایی برای بانک‌ها ارائه نموده است. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_63419.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_63419_7cb3975404e27b1220d42acb41e5229a.pdf ER -