TY - JOUR ID - 63438 TI - بررسی و تبیین رابطۀ بین فرهنگ سازمانی بر اساس مدل ‎هافستد و ابعاد کارآفرینی سازمانی JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - نقدی, اعتبار AU - بابایی سیاهکلرودی, سیروس AU - علیپور, وحیده AU - مطلائی, فرهاد AD - کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد کارآفرینی گردشگری، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران. Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 2 SP - 395 EP - 414 KW - دانشگاه تهران KW - فرهنگ سازمانی KW - کارآفرینی سازمانی KW - مدل هافستد DO - 10.22059/jibm.2017.42725.1096 N2 - کارآفرینی سازمانی مسئله‎ای است که طی چند سال اخیر تأکید فراوانی بر آن شده است. محققان، رابطۀ کارآفرینی سازمانی با عواملی مانند ساختار و تکنولوژی را سنجیده‌اند؛ اما در این بین، بررسی رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی نادیده گرفته شده است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی و شناسایی روابط معنادار بین ابعاد فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی است که روی جامعۀ آماری مد نظر، یعنی کارکنان دانشکده‌های دانشگاه تهران، اجرا شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی به‎شمار می‎رود و از حیث گردآوری داده‌ها از نوع توصیفی ـ همبستگی است. برای این تحقیق پرسشنامه­ای حاوی 25 سؤال اصلی و چهار سؤال فرعی طراحی شد و در اختیار نمونۀ آماری قرار گرفت. نتایج به‎دست آمده از 285 پرسشنامۀ گردآوری شده نشان داد، بین ابعاد شناسایی شدۀ فرهنگ سازمان و کارآفرینی سازمانی، رابطۀ معناداری وجود دارد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_63438.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_63438_812d820684f78894b15d036e0df70539.pdf ER -