TY - JOUR ID - 63838 TI - بررسی تأثیر ابعاد رفتار شهروندی سازمانی برارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری در صنعت هتلداری: نقش تعدیل‎گر اخلاق کار اسلامی JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - ابراهیمی, الهام AU - شجاع, علی AU - پیرانی احمدآباد, ندا AD - دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 3 SP - 439 EP - 462 KW - : اخلاق کار اسلامی KW - ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری KW - تواضع و فروتنی KW - رفتار شهروندی سازمانی KW - روحیۀ جوانمردی DO - 10.22059/jibm.2017.230302.2547 N2 - هدف از این پژوهش بررسی تأثیر رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن بر ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری و همچنین بررسی تأثیر تعدیل‎گرایانۀ اخلاق کار اسلامی در رابطۀ مذکور در صنعت هتلداری است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوۀ گردآوری داده‌ها توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعۀ هدف این پژوهش از دو گروه مشتریان و کارکنان صفی مجموعۀ هتل‌های پارسیان شهر تهران تشکیل شده است. روش نمونه‌گیری برای گروه اول، روش در دسترس و برای گروه دوم، روش خوشه‌ای دومرحله‌ای بوده است. برای جمع‌آوری داده از پرسشنامه‌های استاندارد استفاده شده و روش تحلیل داده‌ها مدل‎سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‎افزار Smart PLS3.2.6 بوده است. مطابق نتایج پژوهش، ابعاد رفتار شهروندی سازمانی، یعنی نوع‎دوستی، تواضع و فروتنی، روحیۀ جوانمردی، وجدان کاری و فضیلت مدنی، تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژۀ برند داشتند. به‎علاوه، اخلاق کار اسلامی در رابطۀ میان رفتار شهروندی سازمانی و ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری، نقش تعدیل‌کننده داشت؛ بدین معنا که به افزایش رابطۀ میان این دو متغیر منجر شد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_63838.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_63838_9c312f6d83f7221c6699f16fba778633.pdf ER -