TY - JOUR ID - 63842 TI - رابطۀ بین مفهوم یکپارچۀ CLV و ارزش‌های سازمانی در بیمه JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - سلیمانی, نفیسه AU - البدوی, امیر AU - اقدسی, محمد AU - استادی, بختیار AD - بورس هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان. دانشجوی دکترای تربیت مدرس AD - استاد مهندسی صنایع، دانشکدۀ مهندسی صنایع و سیستم‎ها، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران AD - دانشیار مهندسی صنایع، دانشکدۀ مهندسی صنایع و سیستم‎ها، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران AD - استادیار مهندسی صنایع، دانشکدۀ مهندسی صنایع و سیستم‎ها، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 3 SP - 527 EP - 550 KW - ارزش‌های سازمانی KW - ارزش سهامداران KW - ارزش طول عمر مشتری (CLV) KW - ارزش کارکنان KW - ارزش مشتریان DO - 10.22059/jibm.2017.223091.2401 N2 - تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطۀ بین مفهوم یکپارچۀ CLV و ارزش­های سازمانی شکل گرفته است. در این مفهوم یکپارچه، فرمول­های CLV وجود ندارند و به تبع مد نظر این تحقیق نیستند. مفهوم یکپارچۀ CLV از چهار مؤلفۀ مبنا، رشد، شبکه و یادگیری تشکیل شده است. ارزش­های سازمانی شامل متغیرهای ارزش کارکنان، ارزش سهامداران و ارزش مشتریان هستند که هر ارزش جداگانه با مؤلفه­های جذب، رضایت و وفاداری سنجیده شده­اند. مدل مفهومی ارائه شدۀ 13­مؤلفه­ای­، از رابطۀ بین مفهوم یکپارچۀ CLV و هر یک از ارزش­های سازمانی شکل گرفته و با یک نمونۀ کاربردی ارزیابی شده است. جامعۀ آماری، واحدهای یک شرکت­ بیمۀ خصوصی در تهران در نظر گرفته شده است که بر اساس نمونه­گیری جامعۀ نامحدود، حجم نمونه 1536 نفر به‎دست آمد. پس از توزیع پرسشنامه و جمع‎آوری داده‎ها، به‎کمک نرم‎افزار SPSS روابط تحلیل شدند. نتایج نشان داد رابطۀ مثبت و معناداری بین مفهوم CLV و هر یک از ارزش­ها وجود دارد؛ به­طوری­که افزایش و کاهش هر­یک از ارزش­ها بر CLV تأثیر مثبت و مستقیم می­گذارد UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_63842.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_63842_75f525247353ab044485c1cc74919423.pdf ER -