TY - JOUR ID - 64874 TI - شناسایی و طبقه‎بندی عوامل مؤثر بر انتخاب فروشگاه فست‎فود با استفاده از روش تحلیل عاملی JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - علوی, سیدمسلم AU - ابراهیمی, ابوالقاسم AU - پورموردینی, الهه AU - مسعودی, نازنین AD - دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، ددانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران AD - دانشیار بخش مدیریت دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز، شیراز، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - مربی گروه مدیریت بازرگانی، مؤسسۀ آموزشی عالی زند، شیراز، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 4 SP - 827 EP - 854 KW - تحلیل عاملی KW - خوشه‎بندی KW - فروشگاه فست فود KW - مصرف فست فود KW - ویژگی های فروشگاه فست فود DO - 10.22059/jibm.2017.233469.2606 N2 - پژوهش حاضر با هدف شناسایی و طبقه­بندی ویژگی­های فروشگاه فست­فود و بخش‎بندی مشتریان بر اساس هر یک از طبقه­های شناسایی‌شده اجرا شده است. جامعۀ آماری، مشتریان فست­فودهای شهر شیراز هستند که از این میان 384 نفر برای نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است که روایی آن به روش ظاهری/ محتوایی و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ (91 درصد) و روش دونیم کردن (85 درصد) به تأیید رسیده است. طی تجزیه‎ و تحلیل‎های انجام‎گرفته، 31 ویژگی نهایی فست­فود به روش تحلیل عاملی به 9 عامل دسته‎بندی شد. از بین این 9 عامل، سلامت و بهداشت با زیرشاخص‎های رعایت اصول بهداشتی از جانب کارکنان در فست­فود، تمیزی محیط فست­فود، رعایت ادب و احترام کارکنان فست­فود، سلامت غذایی محصولات فست­فود و طعم و مزه محصولات فست­فود، مهم‎ترین عامل شناخته شد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_64874.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_64874_7c605e71be645182b98778523784e2ae.pdf ER -