TY - JOUR ID - 64877 TI - بررسی اثر نقش میانجی اعتماد کارکنان به برند بر رابطۀ سبک رهبری تحول‎گرا و رفتار شهروندی برند در صنعت کاشی و سرامیک JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - محمودی میمند, محمد AU - گلکاری حق, سحر AU - سمیعی نصر, محمود AU - مهرمنش, حسن AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی و MBA، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین ‎الملل کیش، ایران AD - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران،ایران AD - استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران جنوب، تهران، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 9 IS - 4 SP - 877 EP - 904 KW - اعتماد کارکنان به برند KW - رفتار شهروندی برند KW - سبک رهبری تحولی برند KW - صنعت کاشی و سرامیک ایران DO - 10.22059/jibm.2017.241856.2756 N2 - از آنجا که کارکنان در حفظ و نگهداری رابطۀ برند با مشتریان، نقش مهم و پایه‎ای دارند، مدیریت رفتار کارکنان در راستای انطباق آن با اصول برند از عوامل بسیار حیاتی در برندسازی شناخته شده است و چون سبک رهبری یکی از توانمندی‎های سازمان در فرایند برندسازی برای شکل‎دهی رفتار کارکنان به‎منظور اعتماد به برند، بالاتر رفتن احتمال بروز رفتارهای حامیانه و داوطبانۀ آنان است، مطالعۀ پیش رو به بررسی رابطۀ سبک رهبری تحول‎گرا و رفتار شهروندی برند با نقش میانجی اعتماد کارکنان به برند پرداخته است. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است و روش تحلیل داده‎ها از نوع مدل‎یابی معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری شامل کارکنان فروش و بازاریابی شرکت‎های عضو انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایران در نظر گرفته شده که با استفاده از روش نمونه‎گیری تصادفی متناسب با حجم، 210 نفر برای نمونۀ آماری انتخاب شدند. نتایج معادلات ساختاری تمام فرضیه‎های مطرح شده را تأیید کرد. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_64877.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_64877_b440d4f4264a72619a22050c949c389a.pdf ER -