TY - JOUR ID - 66314 TI - شناسایی ارزش های مصرف‎کنندگان لوازم آرایشی با تکنیک ACV نردبانی JO - مدیریت بازرگانی JA - JIBM LA - fa SN - 2008-5907 AU - محمدی, اسفندیار AU - مرادی, صدیقه AU - شیری, قاسمعلی AU - پوراشرف, یاسان الله AD - دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ایلام، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه ایلام،کرمانشاه، ایران AD - ستادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ایلام، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 10 IS - 2 SP - 441 EP - 460 KW - ارزش KW - تکنیک نردبانی KW - زنجیرۀ وسیله ـ هدف KW - لوازم‌ آرایشی KW - منفعت KW - ویژگی DO - 10.22059/jibm.2018.226290.2466 N2 - هدف این پژوهش شناسایی ارزش مصرف­کنندگان رنگ مو در کرمانشاه با استفاده از تکنیک نردبانی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش کیفی است. روش جمع‎آوری داده­ها میدانی و ابزار آن مصاحبه است. جامعۀ آماری 30 نفر از مشتریان محصولات لوازم آرایشی کرمانشاه بوده که به روش هدفمند انتخاب شده‌اند و با آنها مصاحبه شده است. تکنیک نردبانی انتخاب‌شده در این تحقیق، روش مستقیم است. به این معنا که در بررسی رفتار خرید مشتری ابتدا ویژگی­های مهم محصول (رنگ مو) برای مشتری و سپس منفعت­های کسب‌شده از محصول که با ویژگی­های ذکرشده مرتبط بودند، استخراج شده است و در نهایت ارزش­های ابزاری و غایی مرتبط با خرید محصول بررسی شده‌اند. به‌منظور شناسایی ارزش­های غایی مصرف­کنندگان از فهرست ارزش­های غایی و ابزاری روکیچ استفاده شده است. یافته­های پژوهش نشان داد ارزش­های زیبایی، سلامتی، امنیت مالی، اعتماد به نفس و شادی به‌ترتیب بیشترین اهمیت را میان مصرف­کنندگان محصول رنگ مو دارند. همچنین منفعت­های مقرون به صرفه‎بودن، عدم استفادۀ مکرر از رنگ مو، آسیب کمتر به پوست و مو و ویژگی­های ماندگاری بالا، نرم­کنندگی و براق­کنندگی نیز به‌ترتیب دارای بیشترین اهمیت میان مصرف‎کنندگان بودند. UR - https://jibm.ut.ac.ir/article_66314.html L1 - https://jibm.ut.ac.ir/article_66314_271f5dc217c8308140cdeb4c009b295b.pdf ER -