نقش خوش‌‌بینی مدیران در ورود اضافی: شبیه‌سازی تصمیم‌های ورود به بازار

نوع مقاله : مقاله علمی پژوهشی

نویسندگان

1 دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

2 دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

3 استاد، گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.

10.22059/jibm.2024.366526.4678

چکیده

هدف: برخی از تصمیم‌های استراتژیک اتخاذ شده توسط افراد و شرکت‌ها را می‌توان ورود اضافی به بازار در نظر گرفت. ورود اضافی زمانی رخ می‌دهد که کسب‌وکارهای بسیار زیادی وارد یک بازار مفروض شوند و متعاقب آن، تعداد زیادی از آن‌ها شکست بخورند. رویکرد استراتژی رفتاری با تکیه بر خطاهای شناختی، به تبیین این پدیده کمک کرده است. در این راستا، استدلال شده است که خوش‌بینی واردشوندگان ممکن است در ورود اضافی به بازار نقش داشته باشد. بر این اساس این پژوهش با هدف بررسی نقش خوش‌بینی مدیران در ورود اضافی به بازار اجرا شده است.
روش: به‌منظور بررسی نقش خوش‌بینی در ورود اضافی به بازار، از مدل شبیه‌سازی تصمیم‌های ورود به بازار استفاده شده است. مدل شبیه‌سازی تصمیم‌های ورود به بازار، بر این فرض استوار است که واردشوندگان، تصمیم‌گیرندگانی هستند با عقلانیت محدود که ارزیابی آن‌ها از فرصت‌های بازار، کاملاً بر تحقق واقعی آن فرصت‌ها در بازار منطبق نیست و خطاهای ارزیابی این واردشوندگان (از جمله خوش‌بینی زیاد) به پیامدهای مختلفی از ورود به بازار منجر می‌شود. در این مدل با دست‌کاری مقدار خطای ارزیابی، پیامدهای ورود مختلف به بازار (شامل‌عدم ورود، فرصت از دست رفته، ورود موفق و ورود اضافی) بررسی شده است. مدل شبیه‌سازی تصمیم‌های ورود به بازار با استفاده از پلتفرم آناکوندا اجرا و با پایتون ۳ نوشته شده است.
یافته‌ها: یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که درجات مختلف خوش‌بینی واردشوندگان، پیامدهای ورود به بازار متفاوتی برای آن‌ها به همراه دارد. یافته‌ها نشان می‌دهد که خوش‌بینی کمتر برای ورود به بازار اهمیت دارد و می‌تواند به ورودهای موفق به بازار بینجامد؛ با این حال، افزایش خوش‌بینی، به ارزیابی‌های غیرواقع‌بینانه از فرصت‌های بازار منجر شده و زمینه را برای ورود اضافی به بازار ایجاد کرده است. همچنین، خوش‌بینی واردشوندگان تحت شرایط مختلف بازار، به درصدهای مختلف ورود اضافی منجر شده است. همان طور که یافته‌ها نشان می‌دهد، خوش‌بینی تحت شرایط دشوار برای ورود به بازار، نسبت به شرایط آسان، به ورود اضافی بیشتری انجامیده است.
نتیجه‌گیری: این پژوهش به دو طریق در ادبیات حوزۀ ورود به بازار، مشارکت داشته است. نخست، در ادبیات پیشین، بین مطلوب یا نامطلوب بودن خوش‌بینی واردشوندگان تناقضی وجود دارد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که خوش‌بینی اندک در شرایط مختلف بازار، به ورودهای موفقیت‌آمیز بیشتری منجر شده است. دوم، خوش‌بینی تصمیم‌گیرندگان در بازارهای دشوار برای ورود، به ورود اضافی بیشتری انجامیده است. هنگامی که واردشوندگان در خصوص دشواری ورود به بازار نگران هستند، خوش‌بینی می‌تواند به آن‌ها در کاهش این نگرانی کمک کند؛ از این رو با افزایش دشواری ورود به بازار، خوش‌بینی آن‌ها بیشتر خواهد شد و ورودهای بیشتری به بازار خواهند داشت. از جنبۀ کاربردی، خاطر نشان می‌شود که واردشوندگان به بازار و مدیران کسب‌وکار، بایستی در خصوص فرصت‌های بازار، ارزیابی واقع‌بینانه‌ای داشته باشند. آن‌ها می‌توانند ابزارهای ساختاریافته‌ای مانند دیدگاه درونی را برای کاهش خطاهای خوش‌بینی به‌کار گیرند. در پایان مقاله، محدودیت‌های این پژوهش در رابطه با مدل شبیه‌سازی ورود به بازار ارائه و پیشنهادهایی برای پژوهش‌های آتی در این حوزه در نظر گرفته شده است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

The Role of Managerial Optimism in Excess Entry: A Simulation of Market Entry Decisions

نویسندگان [English]

  • Omid Soleymanzadeh 1
  • Bahman Hajipour 2
  • Yadollah Dadgar 3
1 Ph.D., Department of Business Management, Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.
2 Associate Prof., Department of Business Management, Faculty of Management and Accounting, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.
3 Prof., Department of Economic, Faculty of Economic and Political Sciences, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.
چکیده [English]

Objective
Some strategic decisions made by firms and individual decision-makers can lead to excess market entry, situations in which an excessive number of businesses enter a market, resulting in a high rate of failure. Behavioral strategy, particularly through the lens of cognitive biases, offers a useful framework for understanding this phenomenon. In this context, managerial optimism has been identified as a potential contributing factor to excess entry. Accordingly, this study aims to examine the role of managerial optimism in driving excessive market entry.
 
Methodology
To investigate the role of optimism in excess market entry, the simulation model of market entry decisions was used. The model relies on the assumption that entrants were boundedly rational decision-makers whose assessments of market opportunities did not fully align with the actual realization of those opportunities. Errors in these assessments, including optimism, led to various market entry outcomes. In this model, by manipulating the assessment error, different market entry outcomes (including no entry, missed opportunity, successful entry, and excess entry) were examined. The simulation model of market entry decisions was implemented using the Anaconda platform and developed in Python 3.
 
Findings
The findings of this research showed that different degrees of optimism among entrants led to various outcomes in their market entry decisions. The results also revealed that low levels of optimism were essential for market entry and often resulted in successful entries. However, increased optimism led to unrealistic assessments of market opportunities and created conditions conducive to excess market entry. Moreover, the optimism of entrants under different market conditions resulted in varying percentages of excess entry. As the findings indicated, optimism under difficult market entry conditions led to higher levels of excess entry compared to easier entry conditions.
 
Conclusion
This research contributed to the market entry literature in two ways. First, in the extant literature, there was a contradiction regarding whether the optimism of entrants was desirable or not. The findings of this research showed that a small amount of optimism in different market conditions led to more successful entries. Second, decision-makers’ optimism in difficult-to-enter markets resulted in excessive additional entry. When entrants were concerned about the difficulty of entering the market, optimism helped them reduce this worry. Hence, as the difficulty of entering the market increased, their optimism subsequently increased, and they entered more markets. From a practical perspective, market entrants and business managers needed to have a realistic assessment of market opportunities, and they could also use structured tools such as the inside view to reduce optimism bias. Additionally, the limitations of this research were related to the market entry simulation model. Finally, suggestions for future research in this field were considered.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Behavioral strategy
  • Decision-making
  • Excess market entry
  • Optimism
  • Simulation
حاجی‌پور، بهمن؛ سلیمان‌زاده، امید و دادگر، یداله (1401). مرور نظام‌مند خطاهای شناختی مدیران در ورود به بازار اشباع شده. اندیشه مدیریت راهبردی، 16(1)، 203-238.
رمضان‌زاده، مهدی؛ قنبری قادیکلایی و واحدی اشرفی، الهام (1402). تحلیل ابعاد روان‌شناختی مؤثر در موفقیت کارآفرینان گردشگری با تأکید بر مؤلفه‌های خوش‌بینی و تاب‌آوری (مطالعه موردی: استان مازندران). فصلنامه گردشگری و توسعه، 12(2)، 35-48.
صحت، آذرچهر؛ هادی‌زاده، الهام و عبدی جمایران، علی (1399). بررسی تأثیر خوش‌بینی بر اشتیاق کارآفرینانه با نقش تعدیلگری هیجان‌های مثبت (مورد مطالعه: کارآفرینان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران). فصلنامه علمی کارافن، 17(شماره ویژه 51)، 153-165.
عزیزی، شهریار؛ حاجی‌پور، بهمن؛ دانایی‌فرد، حسن؛ قنبرزاده میاندهی، رضا (1398). فهم جوهره پدیده پشیمانی استراتژیک: مطالعه پدیدارشناسانه در حوزه استراتژی رفتاری. مجله مدیریت بازرگانی، 11(2)، 277-298.
محقر، علی؛ رضوی، مصطفی و میرکاظمی مود، محمد (1394). شبیه‌سازی اثر سیاست‌های خلق مشترک دانش در طول زنجیره تأمین بر عملکرد توسعه محصول سازمان با استفاده از رویکرد پویایی سیستمی. مجله مدیریت بازرگانی، 7(3)، 737-760.
منصوری، سعیده؛ آذر؛ عادل؛ دیواندری، عادل و رمضانیان، رسول (1396). شبیه‌سازی عامل‌بنیان زنجیره تأمین خدمت بانکداری بر مبنای منطق غلبه خدمت. مجله مدیریت بازرگانی، 9(3)، 661 - 688.
یوسفیان آرانی، وحید؛ فیاضی، مرجان؛ امین، فرشته و داوری، علی (1401). شناسایی ابعاد مدل تاب‌آوری فردی بنیان‌گذاران استارتاپ‌های ایرانی. مجله مدیریت بازرگانی، 14(4)، 741-769.
 
References
Alves, J. & Yang, W. (2022). Cognitive mechanisms in entrepreneurship competence: Its implication for open innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8(2), 65-75.
Alvim, N. & Pires, T. (2017). Optimism and timing of market entry: How beliefs and information distortion create market leadership. International Journal of Economic Theory, 13(3), 289-311.
Ambad, S. N. A., Andrew, J. V. & Awang Amit, D. H. D. (2020). Growth challenges of SMEs: empirical evidence in Sabah, Malaysia. ASEAN Entrepreneurship Journal (AEJ), 6(1), 8-14.
Amore, M., Garofalo, O. & Martin-Sanchez, V. (2022). Dispositional optimism and business recovery during a pandemic. PloS one, 17(6), e0269707.
Artinger, S. & Powell, T.C. (2016). Entrepreneurial failure: Statistical and psychological explanations. Strategic Management Journal, 37(6), 1047-1064.
Åstebro, T., Herz, H., Nanda, R. & Weber, R. A. (2014). Seeking the roots of entrepreneurship: Insights from behavioral economics. Journal of Economic Perspectives, 28(3), 49-70.
Azizi, S., Hajipour, B., Danaeefard, H. & Ghanbarzadeh Miyandehi, R. (2019). Understanding the Essence of the Phenomenon of "Strategic Regret":A Phenomenological Study in the Field of Behavioral Strategy. Journal of Business Management, 11(2), 277-298.
(in Persian)
Bafera, J. & Kleinert S. (2022). Signaling theory in entrepreneurship research: A systematic review and research agenda. Entrepreneurship Theory and Practice, 47(6), 2419-2464. https://doi.org/10.1177/10422587221138489
Barbosa, S. D., Fayolle, A. & Smith, B. R. (2019). Biased and overconfident, unbiased but going for it: How framing and anchoring affect the decision to start a new venture. Journal of Business Venturing, 34(3), 528-557.
Barney, J. B. (1995). Gaining and Sustaining Competitive Advantage. Addison-Wesley, Reading, MA.
Bazerman, M.H. (2002). Judgment in Managerial Decision-making. John Wiley & Sons, New York, NY.
Ben Fatma, E., Dana, L. P., Elleuch, S. & Ben Mohamed, E. (2024). Does dispositional optimism affect entrepreneurial success? Evidence from Saudi Arabia. International Entrepreneurship and Management Journal, 20(2), 1127-1152.
Bernoster, I., Rietveld, C. A., Thurik, A. R. & Torrès, O. (2018). Overconfidence, optimism and entrepreneurship. Sustainability, 10(7), 2233-2247.
Bolger, F., Pulford, B.D. & Colman, A.M. (2008). Market entry decisions: Effects of absolute and relative confidence. Experimental Psychology, 55(2), 113-120.
Burton, R. M. (2003). Computational laboratories for organization science: Questions, validity and docking. Computational & Mathematical Organization Theory, 9, 91-108.
Busenitz, L. W. & Barney, J. B. (1997). Differences between entrepreneurs and managers in large organizations: Biases and heuristics in strategic decision-making. Journal of business venturing, 12(1), 9-30.
Cain, D.M., Moore, D.A. & Haran, U. (2015). Making sense of overconfidence in market entry. Strategic Management Journal, 36(1), 1-18.
Camerer, C. & Lovallo, D. (1999). Overconfidence and excess entry: An experimental approach. American Economic Review, 89(1), 306-318.
Chen, J.S., Croson, D.C., Elfenbein, D.W. & Posen, H.E. (2018). The impact of learning and overconfidence on entrepreneurial entry and exit. Organization Science, 29(6), 989-1009.
Chen, S., Liao, Z., Redd, T. & Wu, S. (2013). Laotian entrepreneurs' optimism and new venture performance. Social Behavior and Personality: an international journal, 41(8), 1267-1278.
Chwolka, A. & Raith, M. G. (2023). Overconfidence as a driver of entrepreneurial market entry decisions: a critical appraisal. Review of Managerial Science, 17(3), 985-1016.
Cieślik, J., Nolan, E., O'Hagan-Luff, M. & van Stel, A. (2023). Overconfidence among solo entrepreneurs: the role of national culture. Journal of Small Business and Enterprise Development, 30(4), 667-691.
Corradini, M. (2019). Bounded rationality and excess entrepreneurial entry. Applied Mathematical science, 13(24), 1189-1200.
Davis, J. P., Eisenhardt, K. M. & Bingham, C. B. (2007). Developing theory through simulation methods. Academy of management review, 32(2), 480-499.
Dawson, C. (2017). Financial optimism and entrepreneurial satisfaction. Strategic Entrepreneurship Journal, 11(2), 171-194.
Dawson, C. & Henley, A. (2013). Over-optimism and entry and exit from selfemployment. International Small Business Journal, 31(8), 938-954.
Elenwo, P. K. & Onuoha, B. C. (2023). Entrepreneurial resilience and survival of small businesses in Rivers state. Open Access Journal of Business and Entrepreneurship, 1(1), 111-125.
Elhem, B. F., Ezzeddine, B. M., Dana, L. P. & Boudabbous, S. (2021). Does entrepreneurs’ psychology affect their business venture success? Empirical findings from North Africa. International Entrepreneurship and Management Journal, 17(2), 921–962.
Flyvbjerg, B. (2021). Top ten behavioral biases in project management: An overview. Project Management Journal, 52(6), 531-546.
Gallager, R. (1996). Discrete stochastic processes. Kluwer Academic, Boston.
Green, D. M. & Swets, J. A. (1966). Signal detection theory and psychophysics. Wiley, New York.
Gudmundsson, S. V. & Lechner, C. (2013). Cognitive biases, organization, and entrepreneurial firm survival. European Management Journal, 31(3), 278-294.
Gutierrez, C., Åstebro, T. & Obloj, T. (2020). The impact of overconfidence and ambiguity attitude on market entry. Organization Science, 31(2), 308-329.
Hajipour, B., Soleymanzadeh, O. & Dadgar, Y. (2022). A systematic review of managers’ cognitive biases in excess market entry. Strategic Management Thought, 16(1), 203-238. (in Persian)
Happach, R. M. & Tilebein, M. (2015). Simulation as research method: modeling social interactions in management science. Collective Agency and Cooperation in Natural and Artificial Systems: Explanation, Implementation and Simulation, 122, 239-259.
Harrison, J. R., Lin, Z., Carroll, G. R. & Carley, K. M. (2007). Simulation modeling in organizational and management research. Academy of management review, 32(4), 1229-1245.
Hmieleski, K. M. & Baron, R. A. (2009). Entrepreneurs' optimism and new venture performance: A social cognitive perspective. Academy of management Journal, 52(3), 473-488.
Hogarth, R.M. & Karelaia, N. (2012). Entrepreneurial success and failure: Confidence and fallible judgment. Organization Science, 23(6), 1733-1747.
Horn, J. T., Lovallo, D. P. & Viguerie, S. P. (2006). Learning to let go: Making better exit decisions. McKinsey Quarterly, 2, 35-45.
Kannadhasan, M., Aramvalarthan, S. & Pavan Kumar, B. (2014). Relationship among cognitive biases, risk perceptions and individual’s decision to start a venture. Decision, 41(1), 87-98.
Kee, D. M. H., Yusoff, Y. M. & Khin, S. (2019). The role of support on start-up success: a PLS-SEM approach. Asian Academy of Management Journal, 24, 43-59.
Koellinger, P., Minniti, M. & Schade, C. (2007). I think I can, I think I can: Overconfidence and entrepreneurial behavior. Journal of Economic Psychology, 28(4), 502-527.
Kress, L. & Aue, T. (2017). The link between optimism bias and attention bias: A neurocognitive perspective. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 80, 688-702.
Kroese, D.P., Brereton, T., Taimre, T. and Botev, Z.I. (2014), “Why the Monte Carlo method is so important today”, Wiley Interdisciplinary Reviews: Computational Statistics, 6(6), 386-392.
Laferrière, V., Staubli, D. & Thöni, C. (2023). Explaining excess entry in winner-take-all markets. Management Science, 69(2), 1050-1069.
Laffranchini, G., Hadjimarcou, J. S., Kim, S. H. & Braun, M. (2016). The internationalization of family-firms: a signal detection approach. Journal of family business management, 6(3), 291-309.
Lai, J. H. (2023). The Relationship between managerial optimism and the long-term operating performance of start-ups. In System Innovation for a World in Transition. CRC Press. 123-128.
Leenders, M. A. & Voermans, C. A. (2007). Beating the odds in the innovation arena: The role of market and technology signals classification and noise. Industrial Marketing Management, 36(4), 420-429.
Lindblom, A., Lindblom, T. & Wechtler, H. (2020). Dispositional optimism, entrepreneurial success and exit intentions: The mediating effects of life satisfaction. Journal of Business Research, 120, 230– 240.
Lovallo, D. & Sibony, O. (2010). The case for behavioral strategy/. McKinsey Quarterly, 3, 1–14.
Mansouri, S., Azar, A., Divandari, A. & Ramezanian, R. (2017). Agent-Based Simulation of Banking Service Supply Chain Based on Service-Dominant Logic. Journal of Business Management, 9(3), 661-688. (in Persian)
Markman, G.D., Gianiodis, P., Tyge Payne, G., Tucci, C., Filatotchev, I., Kotha, R. & Gedajlovic, E. (2019). The who, where, what, how and when of market entry. Journal of Management Studies, 56(7), 1241-1259.
Mohaghar, A., Razavi, M. & Mirkazemi Mood, M. (2015). Simulating the effects of Knowledge co-creation policies in supply chain on NPD performance using system dynamics. Journal of Business Management, 7(3), 737-760. (in Persian)
Moore, D. A., Oesch, J. M. & Zietsma, C. (2007). What competition? Myopic self-focus in market-entry decisions. Organization Science, 18(3), 440-454.
Nakamura, Y. (2023). Notes on excess entry theorem in a Kantian oligopoly. The Manchester School, 91(5), 506-519.
Palich, L.E. & Bagby, D.R. (1995). Using cognitive theory to explain entrepreneurial risk-taking: Challenging conventional wisdom. Journal of business venturing, 10(6), 425-438.
Porter, M. E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. Free Press, New York.
Puri, M. & Robinson, D. T. (2013). The economic psychology of entrepreneurship and family business. Journal of Economics & Management Strategy, 22(2), 423-444.
Ramezanzadeh Lasboei, M., Ghanbari Ghadikolaei, R. & Vahedi Ashrafi, E. (2023). Analysis of the psychological dimensions effective on the success of tourism entrepreneurs with an emphasis on the components of optimism and resilience (Case study: Mazandaran province). Journal of Tourism and Development, 12(2), 35-48. (in Persian)
Ritholtz, B. (2012). Small business success/failure rates, The Big Picture, Jan. 4, 2012, viewed online at http://www.ritholtz.com/blog/2012/01/small-business-successfailure-rates/.
Sargent, R.G. (2010). Verification and validation of simulation models. In Proceedings of the 2010 winter simulation conference, 166-183.
Sehat, A., Hadizadeh, E. & Abdi Jamayran, A. (2021). Investigating the effect of optimism on entrepreneurial enthusiasm with the moderating role of positive emotions (Case Study: Entrepreneurs based at University of Tehran’s Science and Technology Park). Karafan Quarterly Scientific Journal, 17(Special Issue), 153-165. (in Persian)
Sharot, T. (2011). The optimism bias. Current Biology, 21(23), 941-945.
Shin, J. & Kim, S.K. (2019). The Egocentrism of Entrepreneurs: Bias in Comparative Judgments. Entrepreneurship Research Journal, 9(1), 1-11.
Simon, H. (1957). Models of Man. JohnWiley & Sons, New York.
Simon, H. A. (1991). Bounded rationality and organizational learning. Organization Science, 2(1), 125-134.
Singh, R. P. (2020). Overconfidence: A common psychological attribute of entrepreneurs which leads to firm failure. New England Journal of Entrepreneurship, 23(1), 25-39.
Singh, R.P. (2008). Exploring why so many entrepreneurs fail: is entrepreneurial overconfidence a mental defect? Paper presented at the Academy of Management Meeting, Anaheim, CA, 8-13 August.
Soleymanzadeh, O. & Hajipour, B. (2024). Unraveling the mystery: exploring managers' attraction to excessive markets and investigating behavioral biases in market entry decisions. Journal of Strategy and Management, 17(2), 260-281.
Stout A. (2012). The UK start-up economy in numbers. UK Start-up Economy, November 20, 2012, viewed online at http://www.insidestartups.co.uk/blog/.
Szerb, L. & Vörös, Z. (2021). The changing form of overconfidence and its effect on growth expectations at the early stages of startups. Small Business Economics, 57, 151-165.
Tang, J. (2009). Exploring the constitution of entrepreneurial alertness: The regulatory focus view. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 22(3), 221-238.
Thomas, O. (2018). Two decades of cognitive bias research in entrepreneurship: what do we know and where do we go from here?. Management Review Quarterly, 68(2), 107-143.
Tor, A. (2002). The fable of entry: Bounded rationality, market discipline, and legal policy. Michigan Law Review, 101(2), 482-568.
Tor, A. (2016). Boundedly rational entrepreneurs and antitrust. The Antitrust Bulletin, 61(4), 520-540.
Trevelyan, R. (2008). Optimism, overconfidence and entrepreneurial activity. Management Decision, 46(7), 986-1001.
Vörös, Z. (2020). Effect of the different forms of overconfidence on venture creation: Overestimation, overplacement and overprecision. Journal of Management & Organization, 1-14.
Wu, B. & Knott, A.M. (2006). Entrepreneurial risk and market entry. Management science, 52(9), 1315-1330.
Yang, M.J., Gaulin, M. and Seegert, N. (2022), “Why is entrepreneurial overconfidence (so) persistent? Evidence from a large-scale field experiment”, Paper presented in a Seminar at the University of Oklahoma, pp. 1-85.
Yousefian Arani, V., Fayyazi, M., Amin, F. & Davari, A. (2022). Identifying the Dimensions of Personal Resilience Model of Iranian Startup Founders. Journal of Business Management, 14(4), 741-769. (in Persian)
Zahra, S. A., Neubaum, D. O. & El–Hagrassey, G. M. (2002). Competitive analysis and new venture performance: Understanding the impact of strategic uncertainty and venture origin. Entrepreneurship Theory and Practice, 27(1), 1-28.
Zhang, Y., Rana, A. M., Bashir, H., Adeel, I., Khokhar, S. & Ding, J. (2023). Can University Students’ Psychological Resources Stimulate the Relationship between Entrepreneurial Optimism and Green Entrepreneurial Intentions? Moderating Role of Sustainability Orientation. Sustainability, 15(8), 6467.
Zott, C. (2003). Dynamic capabilities and the emergence of intraindustry differential firm performance: insights from a simulation study. Strategic management journal, 24(2), 97-125.