استیری، م.؛ دیواندری، ع.؛ سیدجوادین، س. ر.؛ خدادادحسینی، س. ح. (1394). شناسایی ابعاد بازارگرایی در صنعت خدمات بانکداری کشور با تأکید بر نقش منابع انسانی. مدیریت بازرگانی، 7(2)، 314-295.
بامنی مقدم، م.؛ حیدرزاده، ک.؛ مهرزادی، ح. (1390). اهمیت ارزش ویژۀ نام و نشان تجاری در دستیابی به مشتریان وفادار برای تولیدکنندگان ماشینآلات صنایع غذایی و آشامیدنی ایران. مجلۀ پژوهشهای مدیریت، 22 (88)، 38-23.
پناهی وانانی، م.؛ شعبانی، ر. (1393). بررسی تأثیر خدمات لذتبخش و اعتماد بر وفاداری مشتریان. مدیریت بازاریابی، 9 (25)، 83-67.
دیواندری، ع.؛ محمدیان، م.؛ شامی زنجانی، م.؛ عابدی، ا. (1393). تدوین و تبیین چارچوب استقرار مدیریت دانش مشتری در بانکهای تجاری خصوصی ایران. مدیریت بازرگانی، 6(1)، 66-41.
روشندل اربطانی، ط. (1395). تأثیر شبکههای اجتماعی در بهبود وفاداری و ارتباط مشتری ـ برند (مطالعۀ موردی: برند لپتاپ)، مدیریت بازرگانی، 8(3)، 606-587.
شیرازی، ب.؛ رحیم نیا، ف.؛ مرتضوی، س. (1395). تأثیر عوامل مرتبط با مشتری بر وابستگی و تعهد مشتریان بهواسطۀ پذیرش برنامههای بازاریابی رابطهمند. چشمانداز مدیریت بازرگانی. (15) 2، 87-69.
فکور ثقیه، ا. م.؛ صادقی، ف. (1395). بررسی نقش واسطهای بازاریابی پایدار و بازارگرایی در تأثیر بازاریابی درونی بر عملکرد (مطالعۀ موردی: شعب بانک ملت شهر مشهد). مدیریت بازرگانی، 8(3)، 680-659.
موسوی، س.؛ حسینی، س. ی.؛ امیری، ل. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی مشتریان خدمات بانکی. فصلنامۀ علمی پژوهشی مدیریت (بهبود و تحول)، 23(76)، 80-59.
مؤمنی، م. (1388). تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرمافزار SPSS، تهران: انتشارات کتاب نو.
References
Allen, N.J. & Meyer, J.P. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of Occupational Psychology, 63(1), 1-18.
Bamni Moghaddam, M., Heidarzade, K., & Mehrzadi, H. (2011). The importance of the particular value of the name and logo for loyal customers to access commercial producers of machinery for food and beverage, Journal of Management Research, 22 (88), 23-38. (in Persian)
Bartikowski, B. & Walsh, G. (2011). Investigating mediators between corporate reputation and customer citizenship behaviors, Journal of Business Research, 64(1), 39-44.
Bettencourt, L.A. (1997). Customer voluntary performance: customers as partners in service delivery. Journal of Retailing, 73(3), 383-406.
Bove, L. L., Pervan, S. J., Beatty, S. E., & Shiu, E. (2009). Serviceworker role in encouraging customer organizational citizenship behaviors. Journal of Business Research, 62(7), 698-705.
Chang, S.-H., Wang, K.-Y., Chih, W.-H., & Tsai, W.-H. (2012). Building customer commitment in business-to-business markets. Industrial Marketing Management, 41(6), 940-950.
Curth, S., Uhrich, S., & Benkenstein, M. (2014). How commitment to fellow customers affects the customer-firm relationship and customer citizenship behavior. Journal of Services Marketing, 28(2), 147-158.
Dean, A.M. (2007). The impact of the customer orientation of call center employees on customers’ affective commitment and loyalty, Journal of Service Research, 10(2), 161-173.
Divandari, A., Mohammadian, M., Shami Zangani, M., Abedi, A. (2014). Including formulation of the framework for the deployment of customer knowledge management in the private commercial banks in Iran. Journal of Business Management, 6(1), 41-66. (in Persian)
Fakoor Saghih, A. M., & Sadeghi, F. (2016). The impact of internal marketing on performance with the mediating role of sustainable marketing and market orientation (Case study: Mellat bank in the city of Mashhad). Journal of Business Management, 8(3), 659-680. (in Persian)
Groth, M. (2005). Customers as good soldiers: Examining citizenship behaviors in internet service deliveries. Journal of management, 31(1), 7-27.
Halbesleben, J. R., & Buckley, M. R. (2004). Burnout in organizational life. Journal of management, 30(6), 859-879.
Harris, L. C., & Daunt, K. L. (2011). Deviant customer behaviour: A study of techniques of neutralisation. Journal of Marketing Management, 27(7-8), 834-853.
Hau, L. N. & Ngo, L. V. (2012). Relationship marketing in Vietnam: A empirical study. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24 (2), 222-235.
Jain, A. K. (2016). Volunteerism, affective commitment and citizenship behavior an empirical study in India. Journal of Managerial Psychology, 31(3), 657-671.
Jones, T. & Taylor, S.F. (2012). Service loyalty: accountingfor social capital. Journal of Services Marketing, 26(1), 60-74.
Jones, T., Fox, G.L., Taylor, S.F. & Fabrigar, L.R. (2010). Service customer commitment and response. Journal of Services Marketing, 24(1), 16-28.
Momeni, M. (2009). Statistical analysis using SPSS. Jadid publication. (in Persian)
Morin, A. J. S., Vandenberghe, C., Boudrias, J., Madore, I., Morizot, J., & Tremblay, M. (2011). Affective commitment and citizenship behaviors across multiple foci. Journal ofManagerial Psychology, 26(8), 716 – 738.
Mousavi, S. A., Hoseini., S. Y., & amiri, L. (2014). Investigating Factors Affect on Citizenship Behavior, Management studies in Development and Evolution. 23(76), 59-800. (in Persian)
Panahi Vanani, M., & Sha′bani, R. (2014). The Survey of Effect of Delight Services and Trust on Loyalty, Marketing Management, 9 (25), 67-83. (in Persian)
Roshandel Arbatani, T. (2016). Role of social networks websites in improvement of customer relationship and brand, Journal of Business Management, 8(3), 587-606. (in Persian)
Shirazi, B., Rahimnia, F., & Mortazavi, S. (2016). The influence of factors related to the customer on the customer's obligation to mediate dependency and acceptance of relationship marketing programs are business administration, Journal of Business Management, 15(2), 69-87. (in Persian)
Sik Kim, H., & Choi, B. (2016). The effects of three customer-to customer interaction quality types on customer experience quality and citizenship behavior in mass service settings. Journal of Services Marketing, 30(4).
Stiri, M., Divandari, A., Seyyed Javadin, S. R., & Khodadad Hosseini, S.A. (2015). Identification of market orientation dimensions in the country's banking service industry with emphasis on the role of Human Resources. Journal of Business Management, 7(2), 295-314. (in Persian)
Sun Tung, V. W., Chen, P. J., & Schuckert, M. (2017). Managing customer citizenship behaviour: The moderating roles of employee responsiveness and organizational reassurance. Tourism Management, 59, 23-35.
Wong, A., & Sohal, A. (2002). An examination of the relationship between trust, commitment, and relationship quality, International Journal of Retail Distribution Management, 30(1), 34–50.
Yi, Y. & Gong, T. (2006). The antecedents and consequences of service customer citizenship and badness behavior. Seoul Journal of Business, 12(2), 145-176.
Yi, Y., & Gong, T. (2008). If employees “go the extra mile,” do customers reciprocate with similar behavior? Psychology & Marketing, 25(10), 961-986.