حقیقی، محمد؛ جلالی، سید حسین (1396). شکلگیری شراکتهای راهبردی از دیدگاه تئـوری نهـادی. مـدیریت بازرگـانی، 9(4)، 717-738.
درویشی، اسماعیل؛ مرندی، مریم؛ خطیبی، مصطفی و اطاعتگر، زهرا (1388). زمینههای ارتباط صنعت و دانشگاه و تجارب وزارت نیرو. صنعت و دانشگاه، 2(3)، 87- 94.
سلجوقی، خسرو (۱۳۸۵). پارکها و مراکز رشد علم و فناوری یکی از زیر ساختهای دسترسی به جهان. سومین کنگره بینالمللی همکاریهای دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی.
سیدنقوی، میرعلی؛ پوربهروزان، علی و سراجی، رضا (1397). شناسایی علل ارتباط ضعیف دانشگاه با صنعت و ارائه راهکارهای بهبود آن. مجلس و راهبرد، 99(26)، 35-62.
شفیعی، مسعود و صفائیه، هاجر (1399). بررسی نقش همکاریهای دانشگاه و صنعت در توسعه کشورها با نگاهی به سیاستها و تجارت جهانی. نوآوری و ارزش آفرینی، 9(18)، 1-20.
عزیزی، خدیجه؛ رضایی، بیژن و حسین پور، مهدی (1400). راهبردهای توسعه کارآفرینی در بستر ارتباط دانشگاه و صنعت موردمطالعه: دفتر ارتباط با جامعه دانشگاه رازی. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 20(47)، 13-36.
فرتاش، کیارش و حبیبی آشتیانی، علیرضا (1401). تأثیر نوآوری در مدل کسبوکار بر عملکرد شـرکتهـای مسـتقر در پـارک علـم و فناوری دانشگاه شریف. مدیریت بازرگانی، 14(3)، 401-417.
قرهچه، منیژه؛ پریشانی، علی؛ عیوضی نژاد، سلمان و میرزایی، نقی (1399). الگوی اکتشافی ارتقای رابطه دانشگاه با صنعت. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، 11(43)، 1-20.
قریشی، سیدمسعود؛ مجیدپور، مهدی؛ نگاهداری، بابک و موسی خانی، مرتضی (1401). بازاریابی کار آفرینانه: نظریه جدید در باب همکاری مؤثر دانشگاه با صنعت. نوآوری و ارزش آفرینی، 10(20)، 15-36.
کلابی، امیرمحمد و شراعی، فاطمه (1402). ارائه مدل اکوسیستم نوسازی استراتژیک با تأکید بر پایداری شرکتی. مدیریت بازرگانی، 15(2)، 248- 272.
محمدزاده ونستان، سهیلا؛ عابدی، رحیم (1403). بررسی نقش توانمندسازهای هوش مصنوعی و آمادگی هوش مصنوعی شرکتها در پذیرش سیستم مدیریت روابط با مشتری ادغام شده با هوش مصنوعی. مدیریت بازرگانی، 16(1)، 34-58.
مختارزاده، نیما و جلالی، سیدحسین (1399). تحلیل نقش خاستگاه صنعت در طراحی و انتخاب ساختار اتحادهای استراتژیک. مدیریت بازرگانی، 12(4)، 934-955.
نبوی، سیده مریم؛ امین بیدختی، علی اکبر و جعفری، سکینه (1397). نقش میانجی یادگیری مشارکتی در رابطه شایستگی تدریس و صلاحیت حرفهای اعضای هیئت علمی با دستاورد تحصیلی دانشجویان. علوم تربیتی، 25(1)، 145-164.
وارث، سید حامد؛ محمدیان، ایوب و کارگر شورکی، محمد (1402). نوآوری مدل کسبوکار پایدار در عصر دیجیتال مبتنی بـر رویکـرد قابلیتهای پویا. مدیریت بازرگانی، 15(1)، 54 -84.
References
Adegbile, A., Sarpong, D. & Cao, D. (2023). Industry–university collaborations in emerging economies: A legitimacy perspective. IEEE Transactions on Engineering Management, 70(7), 2381-2393.
Ahmad, N., Billoo, M. & Lakhan, A. A. (2012). Effect of product packaging in consumer buying decision. Journal of business strategies, 6(2), 1-10.
Alpaydın, U. A. R. & Fitjar, R. D. (2024). How do university‐industry collaborations benefit innovation? Direct and indirect outcomes of different collaboration types. Growth and Change, 55(2), e12721.
Azizi, K., Rezaei, B. & Hosseinpour, M., (2021). Entrepreneurship development strategies in the context of university-industry relationship: Razi University Community Relations Office. Journal of Business Management Perspective, 20(47), 13-63. (in Persian)
Bloch, P. H. (1995). Seeking the ideal form: Product design and consumer response. Journal of marketing, 59(3), 16-29.
Borges, P., Franco, M., Carvalho, A., dos Santos, C. M., Rodrigues, M., Meirinhos, G. & Silva, R. (2022). University-industry cooperation: a peer-reviewed Bibliometric analysis. Economies, 10(10), 255.
Bürger, R. & Fiates, G. G. S. (2024). Fundamental elements of university-industry interaction from a grounded theory approach. Innovation & Management Review, 21(1), 28-43.
Colabi, A. M., Sharaei, F. (2023). Proposing a model of a strategic renewal ecosystem with an emphasis on corporate sustainability. Journal of Business Management, 15(2), 248-272. (in Persian)
Ćudić, B., Alešnik, P. & Hazemali, D. (2022). Factors impacting university–industry collaboration in European countries. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 11(1), 33.
Darvishi, E., Marandi, M., Khatibi, M. & Etaatgar, Z. (2009). Fields of connection between industry and university and experiences of the Ministry of Energy. Industry and University, 2(3), 87-94. (in Persian)
Draghici, A., Baban, C. F., Gogan, M. L. & Ivascu, L. V. (2015). A knowledge management approach for the university-industry collaboration in open innovation. Procedia Economics and Finance, 23, 23-32.
Etzkowitz, H. & Klofsten, M. (2005). The innovating region: toward a theory of knowledge‐based regional development. R&D Management, 35(3), 243-255.
Fartash, K. & Habibi Ashtiani, A. (2022). The effect of innovation in the business model on the performance of established companies in the Science and Technology Park of Sharif University. Journal of Business Management, 14(3), 401-417. (in Persian)
Fischer, B. B., Schaeffer, P. R., Vonortas, N. S. & Queiroz, S. (2018). Quality comes first: university-industry collaboration as a source of academic entrepreneurship in a developing country. The Journal of Technology Transfer, 43, 263-284.
Gao, R. (2023). On the importance of pricing strategy in marketing strategy: A case study of lululemon. Frontiers in Business, Economics and Management, 10(1), 158-161.
Gharecheh, M., Parishani, A., Eyvazizadeh, S. & Mirzaei, N. (2020). The exploratory model of improving the relationship between the university and the industry. Strategic Management Studies Quarterly, 11(43), 1-20. (in Persian)
Ghoreishi, S. M., Majidpour, M., Negahdari, B. & Mousakhani, M. (2022). Entrepreneurial Marketing: A New Theory of Effective University-Industry Collaboration. Innovation and value creation, 10(20), 15-36. (in Persian)
Haghighi, M. & Jalali, S. H. (2018). Strategic Alliance Formation from the Institutional Theory Perspective. Quarterly Journal of Business Management, 9(4), 717-738. (in Persian)
Isaeva, I., Steinmo, M. & Rasmussen, E. (2022). How firms use coordination activities in university–industry collaboration: adjusting to or steering a research center? The Journal of Technology Transfer, 47(5), 1308-1342.
Ismail, N., Kot, S., Abd Aziz, A. S. & Rajiani, I. (2020, December). From innovation to market: Integrating university and industry perspectives towards commercialising research output. In Forum Scientiae Oeconomia, 8(4), 99-115.
Jepperson, R. (1991). Institutions, institutional effects, and institutionalism. The new institutionalism in organizational analysis, 143-163.
Korolev, M. I., Khorev, A. I., Lutchenkо, V. G. & Lukina, O. O. (2022). Concept of the development of the innovative processes of a research and production enterprise. Economics and Management, 13(4), 39-50.
Lindelöf, P. & Löfsten, H. (2004). Proximity as a resource base for competitive advantage: University–industry links for technology transfer. The Journal of Technology Transfer, 29(3-4), 311-326.
Logar, C. M., Ponzurick, T. G., Spears, J. R. & Russo France, K. (2001). Commercializing intellectual property: a university‐industry alliance for new product development. Journal of Product & Brand Management, 10(4), 206-217.
Lumpkin, G. T. & Dess, G. G. (1996). Clarifying the entrepreneurial orientation construct and linking it to performance. Academy of management Review, 21(1), 135-172.
Maier, L., Schreier, M., Baccarella, C. V. & Voigt, K. I. (2024). University Knowledge Inside: How and When University–Industry Collaborations Make New Products More Attractive to Consumers. Journal of Marketing, 00222429231185313.
Marques, C. S., Ferreira, J. J., Marques, C. P. & Leal, C. (2024). Understanding university-industry collaboration: a social exchange perspective on the entrepreneurial university. The Journal of Technology Transfer, 1-20.
Mascarenhas, C., Galvão, A., Mendes, T., Marques, C., Ferreira, J. & ESTG, P. P. (2022). University and Industry Collaboration in the Era of Smart Specialisation: Empirical Research on Sustainable Knowledge Transfer. In 23rd European Conference on Knowledge Management Vol 2. Academic Conferences and publishing limited.
Meoli, M. & Vismara, S. (2011). Science-based legitimacy: the value relevance of interacting signals for young firms, Working paper (No. 1108).
Meyer-Krahmer, F. & Schmoch, U. (1998). Science-based technologies: university–industry interactions in four fields. Research policy, 27(8), 835-851.
Mohammadzadeh Vanestan, S. & Abedi, R. (2024). Investigating the role of artificial intelligence enablers and companies' readiness in adopting an artificial intelligence-integrated customer relationship management system. Journal of Business Management, 16(1), 34-58. (in Persian)
Mokhtarzadeh, N & Jalali, S. H. (2020). Analysis of the role of industry origin in designing and choosing the structure of strategic alliances. Journal of Business management, 12(4), 934-955. (in Persian)
Moorman, C., Deshpande, R. & Zaltman, G. (1993). Factors affecting trust in market research relationships. Journal of marketing, 57(1), 81-101.
Nabavi, S. M., Amin Bidokhti, A., Jafari, S. (2018). The mediating role of collaborative learning in the relationship between teaching competence and professional competence of faculty members with students' academic achievement. Educational Sciences, 25(1), 145-164. (in Persian)
Nsanzumuhire, S. U. & Groot, W. (2020). Context perspective on University-Industry Collaboration processes: A systematic review of literature. Journal of cleaner production, 258, 120861.
Pantazopoulos, G. A. (2017). Knowledge networks: a key driver for technological advancement and social progress. Journal of Failure Analysis and Prevention, 17(5), 823-824.
Patrick, A. S. (2002). Building trustworthy software agents. IEEE Internet Computing, 6(6), 46-53.
Pujotomo, D., Syed Hassan, S. A. H., Ma'aram, A. & Sutopo, W. (2023). University–industry collaboration in the technology development and technology commercialization stage: a systematic literature review. Journal of Applied Research in Higher Education, 15(5), 1276-1306.
Ranaweera, C. & Prabhu, J. (2003). The influence of satisfaction, trust and switching barriers on customer retention in a continuous purchasing setting. International journal of service industry management, 14(4), 374-395.
Saljoughi, Kh. (2006). Parks and science and technology development centers as one of the infrastructures of access to the world. The third international congress of government, university and industry cooperation for national development, 14, 14.
SeyedNaghavi, M., PourBehrouzan, A., Seraji, R. (2018). Identifying the causes of the weak relationship between the university and the industry and providing solutions to improve it. Council and strategy, 99(26), 35-62. (in Persian)
Shafiei, M., Safaeie, H. (2020). Examining the role of university and industry cooperation in the development of countries with a view to policies and global trade. Innovation and value creation, 9(18), 1-20. (in Persian)
Suchman, M. C. (1995). Managing legitimacy: Strategic and institutional approaches. Academy of management review, 20(3), 571-610.
Terán-Bustamante, A., Martínez-Velasco, A. & López-Fernández, A. M. (2021). University–industry collaboration: a sustainable technology transfer model. Administrative Sciences, 11(4), 142.
Vares, S. H., Mohammadian, A. & Kargar Shouraki, M. (2023). Sustainable Business Model Innovation in the Digital Age Based on the Dynamic Capabilities Approach. Journal of Business Management, 15(1), 54-84. (in Persian)
Wang, T. & Zhou, M. (2019). Research on production form attractiveness factors based on users’ emotional needs. In Design, User Experience, and Usability. Design Philosophy and Theory: 8th International Conference, Orlando, FL, USA, Proceedings, Part I, 21(533-546). Springer International Publishing.
Weerasinghe, I. M. S. & Dedunu, H. H. (2021). Contribution of academics to university–industry knowledge exchange: A study of open innovation in Sri Lankan universities. Industry and higher education, 35(3), 233-243.
Zhiying, N. (2022). University-Industry Collaboration and the Success Mechanism of Collaboration. River Publishers.