احمدی، ع. و زاده فر، م. ی. ( 1390 ). بررسی وضعیت استفاده از بازاریابی رابطه ای برای ارتباط با مشتری
.23-40 :(8) در صنعت هتلداری (مطالعة موردی: هتل پرشین پالاس). مدیریت بازرگانی، 2
امیرشاهی م.ا.؛ حیدر زاده، ک. و دبستانی، ف. ( 1390 ). تأثیر نوگرایی مصرف کنندگان بر سبک های
.1-26 :(3) تصمیم گیری خرید. دو فصلنامة علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 1
جزنی، ن.؛ عزیزی، ش. و عسگر حلوایی، ع. ( 1389 ). سبک های تصمی مگیری مشتریان بر اساس مدل
.9-24 :(36) اسپرولز و کندال. چش مانداز مدیریت بازرگانی، 3
جوشن لو، م.؛ دائمی، ف.؛ بخشی، ع.؛ ناظمی، س. و غفاری، ز. ( 1389 ). ساختار عاملی نسخة تجدید نظر
شده فارسی پرسشنامة شخصیتی نئو در ایران. مجلة روانپزشکی و روانشناسی بالینی در ایرا ن،
.220-230 :(3)16
رضویه، ا.؛ معین، ل. و بهلولی اصل، ف. ( 1389 ). نقش ویژگی های شخصیتی و رضایت زناشویی بر
رضایت شغلی کارکنان متأهل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهر شیراز، فصلنامة علمی پژوهشی
.1-18 :(4) زن و جامعه، 1
رنجبریان، ب. و کیا، م. ( 1390 ). تأثیر خصیصه های شخصیتی مصرف کننده بر اندازة مجموعه نام های
.75-90:(7) تجاری مورد توجه. مدیریت بازرگان ی، 3
سروقد، س.؛ رضایی، آ. و فدایی دولت، ا. ( 1390 ). رابطة ویژگی های شخصیتی با راهبردهای
.23- مقابله ای و بهزیستی ذهنی معلمان. یافت ههای نو در روانشناسی. 39
صمدی، م.؛ حسین زاده ع. ح. و نورانی کوتنایی، م. ( 1389 ). بررسی رابطه بین تاکتی ک های بازاریابی
:(4) ارتباطی فروشگااه های زنجیره ای و رفتار خرید مشتریان . نشریه مدیریت بازرگان ی، 2
.93-110
فیروزیان، م.؛ حسنقلی پور، ط. و استیری، م. ( 1388 ). بررسی تأثیرگذاری عوامل بسته بندی بر فرایندهای
.125-146 :(3) مختلف رفتار مصرف کنندگان محصولات غذایی. نشریه مدیریت بازرگانی، 1
مرتضوی، س.؛ آسمان دره، ی.؛ نجفی سیاهرودی، م. و علوی، م. ( 1390 ). بخش بندی بازار گوشی تلفن
.115-132 :(8) همراه بر مبنای مزایای مورد انتظار مشتریان. نشریه مدیریت بازرگانی، 3
ملاحسینی، ع. و علی میرزایی، غ. ( 1389 ). بخش بندی و شناسایی ویژگ یهای مشتریان گروه های ایران
.135-146 :(3) خودرو و سایپا در شهر کرمان. نشریه مدیریت بازرگانی، 2
357
Bartels,
Citrin, A
Chery, L
Gelade,
Horton,
Hirschm
Hoffman
Lysonsk
Marcati,
Midgley
Park, J.
Rogers,
Mokhlis
McCrae,
J. & Reinders
propositional
64(6): 601-60
A. V., Sprott, D
internet sho
Management
L. Rebekah,
Consumer D
32-62.
G. (2002). Cr
and General
R. L. (1979
decision mak
man, E. C. (
consumption
nn, S. & Soy
consumer inn
i, S., Durvasu
multi-country
10-21.
A., Gianluig
innovativene
Policy, 37(9)
y, D.F., & D
measurement
E. Yu, J. &
styles. Journ
E.M. (1983).
NY .
, S. (2010). R
Analytic Com
, R. R., & Cos
Intelligence
questionnaire
721.
آن....
s, M. J. (2011
l inventory fo
09.
D. E., Silverm
opping: The
t & Data Syste
B. Harte, C
Decision-Maki
reative style, p
Psychology M
9). Some rel
king. Journal o
1984). Expe
n. Journal of B
yez, K. (2010)
novativeness.
ula, S., Zotos
y investigatio
gi, G. M., Pel
ess and person
: 1579-1590.
Dowling, G.R
t. Journal of C
Zhou, J. X.
al of Consum
Diffusion of
Religious Co
mparison. Jou
sta, P. T., Jr. (1
and persona
es. Journal of
و
بررسی ارتباط
1). Consumer
or future resea
man, S. N., &
role of con
ems, 100(7): 2
CH. E.J. (200
ing Styles. Cr
personality, an
Monographs,
lationships b
of Marketing
rience seekin
Business Resea
). A cognitive
Journal of Bu
, Y. (1996). C
on. European
luso, A. (200
nality in the
R. (1978). inn
Consumer Res
(2010), Consu
er Marketing,
f Innovations,
ntrasts in Co
urnal of Busine
1985). Updati
ality dimensi
f Personality
س سبک خرید innovativenes
arch. Journal
Stem, D. E., J
nsumer innov
294−300.
05). Cross-Cu
ross Cultural
nd artistic end
128 (3): 213-2
etween perso
Research, 16:
ng -A subjec
arch, 12(1): 1
e model to pr
usiness Resear
Consumer dec
n Journal of
8). The role
adoption of
novativeness:
search, 4(4): 2
umer innovati
, 27(5): 437-4
,3rd ed. The F
onsumer Shop
ess Studies Qu
ing Norman’s
ions in natu
and Social Ps
ss and its corr
of Business R
Jr. (2000). Ad
vativeness. I
ultural Differ
l Managemen
deavor. Genet
234.
onality and c
: 233-246.
ctivist perspe
15−136.
redict domain
rch, 63(7): 77
cision-making
f Marketing,
of SME ente
innovations,
the concept
229-243.
iveness and s
446.
Free Press, N
pping Styles:
uarterly, 2(1):
“adequate tax
ural language
sychology, 49
خوشه بندی
relates: A
Research,
doption of
Industrial
rences in
nt, 12(3):
tic. Social
consumer
ective of
n-specific
78.-785.
g styles: a
30(12) :
epreneurs’
Research
t and its
shopping
New York,
A Factor
: 52-64.
xonomy”:
e and in
9(3): 710-
ی، دورة 6، شمارة 2، تابستان 1393 بازرگا د 358
Steenkamp, J. B. E. M., Hofstede, F., & Wedel, M. (1999). A cross-national
investigation into the individual and national cultural antecedents of
consumer innovativeness. Journal of Marketing, 63(2): 55−69.
Srinivasan, S., Pauwels, K., Silva-Risso, J., Hanssens, D.M. (2009). Product
innovations, advertising, and stock returns, Journal of Marketing 73(1): 24-
43.
Sproles, G. B., & Kendall, E. L. (1986). A methodology for profiling consumers
decision making styles. Journal of Consumer Affairs, 20(2): 267-279.
Venkatraman, M. P., & Price, L. L. (1990). Differentiating between cognitive and
sensory innovativeness: Concepts, measurement, and implications. Journal
of Business Research, 20(4): 293−315.
Wood, S.L., Swait, J. (2002). Psychological Indicators of Innovation Adoption:
Cross Classification Based on Need for Cognition and Need for Change.
Journal of Consumer Psychology, 12(1):1-13.
Zolfagharian, M. A., & Paswan, A. (2009). Perceived service innovativeness,
consumer trait innovativeness and patronage intention. Journal of Retailing
and Consumer Services, 16(2): 155-162.