دلبری، محمد (1394). تبیین نقش بازارهای خاکستری در تضعیف نام تجاری شرکتها. پایاننامه کارشناسی ارشد، پردیس فارابی دانشگاه تهران.
دلبری، محمد و نیکجو، فاطمه (1394). اثر بازارهای خاکستری بر تضعیف نام تجاری. کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی، 1-18.
دهدشتی شاهرخ، زهره؛ جبارزاده کرباسی، بهرام و جنگیپور افشار، پریا (1396). بررسی اثر ابعاد ترفیعات فروش و اثرات بین فردی بر تمایل به خرید کالاهای بازار خاکستری. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 9(8)، 107-135.
صالحی، فرانک و غریب نواز، نادر (1400). شناسایی پیشایندها و پیامدهای شکلگیری بازار خاکستری برای محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ. مدیریت بازرگانی، 13(2)، 435-456.
قاسمی، حمید و راسخ، نازنین (۱۳۹۸). بازاریابی حسی و اعتماد به برند مشتریان فروشگاههای ورزشی. دوماهنامه مطالعات مدیریت ورزشی، 11(53)، 121- 138.
کاظمیان، مینا؛ شفیعی نیک آبادی، محسن و فیض، داود (1399). آیندهپژوهی صنعت بستهبندی مواد غذایی در ایران با رویکرد سناریونگاری در افق 1404. مدیریت بازرگانی، 12(4)، 838-864.
کریمیان، محمد؛ صنایعی، علی و محمدشفیعی، مجید (1398). بررسی معیارهای خرید تلویزیون و شناسایی سبکهای تصمیمگیری مشتریان در اصفهان. مدیریت بازرگانی، 11(3)، 631-650.
محمدی، سمیرا؛ سجادی، علی؛ منصوری، محمد رضا و طرهانی، سجاد (۱۳۹۸). اولویتبندی و ارتباطسنجی مؤلفههای بازاریابی مؤثر بر شکلگیری تصویر ذهنی اولیه تا تصویر ذهنی نهایی. فصلنامه جغرافیا و روابط انسانی، 1(4)، 236- 248.
ملکی، مرتضی و باقری، هوشمند (1398)، تأملی بر پیشایندها و پسایندهای ناهمسانی شناختی پس از خرید در بین مصرفکنندگان کالاهای تُند مصرف. فصلنامه چشمانداز مدیریت، 18(39)، 121-141.
هاشمی، سید رامین؛ مشبکی اصفهانی، اصغر؛ کردنائیج، اسدالله و خدادادحسینی، سید حمید (1400). مدلسازی استراتژی تنوعبخشی در شرکتهای چند کسبوکاره خصوصی ایرانی. مدیریت بازرگانی، 13(1)، 42-65.
References
Antia, K. D., Bergen, M. E., Dutta, S., & Fisher, R. J. (2006). How does enforcement deter gray market incidence? Journal of Marketing, 70(1), 92-106.
Dehdashti, S., Jabbarzadeh, B., & Afshar, P. (2017). Exploring the impact of sales promotion and interpersonal impact on willingness to buy grey market products, Journal of Business Administration Reseraches, 9(8), 107-135. (in Persian)
Delbari, M, & Nikjou, F. (2015). The Impact of Grey Markets on Augmenting Brand. Proceedings of the National Marketing Conference, Tehran, Iran. (in Persian)
Delbari, M. (2015). Explaining the Role of Grey Markets in Augmenting Corporate Brands. Master's Thesis, University of Tehran (Farabi Campus). (in Persian)
Dempsey, P. (2021). The teardown: The so-called ‘Chinese apple’is innovating in its own right. Engineering & Technology, 16(4), 1-4.
Ding, L., Yuan, H., & Hu, B. (2020). Adopt or not: Manufacturers' RFID decisions for gray marketing in a competitive environment. Computers & Industrial Engineering, 106957.
Ghasemi, H., & Rasekh, N. (2019). Sensory Marketing and Brand Trust: A Case of Sports Shops Customers, Sport Management Studies, 11(53), 121-138. (in Persian)
Giza-Poleszczuk A. (2009). How to measure the phenomenon of undeclared work? "Social policy, 427(10): 20–23.
Hashemi, S. R., Moshabbaki Esfahani, A., Kordnaeij, A., & Khodadadhoseini, S. H. (2021). Modeling a Diversification Strategy for Iranian Private Multi-Business Companies. Journal of Business Management, 13(1), 42-65. (in Persian)
Irshad, N.W. (2012). Service Based Brand Equity, Measure of Purchase Intention, Mediating Role Of Brand Performance. Academy of Contemporary Research Journal, 1 (1), 1-10.
Karimian, M., Sanayei, A., & Mohammad Shafiee, M. (2019). Surveying of Criteria for Purchasing Television Set and Recognizing Customers' Decision Making Styles in Isfahen. Journal of Business Management, 11(3), 631-650. (in Persian)
Kazemian, M., Shafiei Nikabadi, M., & Feiz, D. (2021). The Future Estimation of Food Packaging Industry in Iran based on a Scenario-Oriented Approach with Respect to 2025 Perspective. Journal of Business Management, 12(4), 838-864. (in Persian)
Kozek W. (2014). Minimum wage and hourly minimum wage - impact on preventing and reducing poverty of employees in Poland, including other instruments. Warsaw: Expertise prepared as part of the EAPN Polska project, 5(1), 306-317
Lee, B.C.Y. (2006). Consumer perceived importance of channel authorization: a post hoc segmentation approach to dealing with grey markets. Australian marketing journal, 14(9), 1-10.
Leiber, S, Rossow, V. (2018). Self-regulation in a Europeanized ‘grey market’? The role of brokering agencies in the (informal) care market between Germany and Poland. Paper presented at the Third ISA Forum of Sociology, 59: 1-10.
Leonardo, S., Kiparissis, S., Rambla-Alegre, M., Almarza, S., Roque, A., Andree, K. B., ... & Campàs, M. (2019). Detection of tetrodotoxins in juvenile pufferfish Lagocephalus sceleratus (Gmelin, 1789) from the North Aegean Sea (Greece) by an electrochemical magnetic bead-based immunosensing tool. Food chemistry, 290, 255-262.
Liao, C. H., & Hsieh, I. Y. (2013). Determinants of consumer’s willingness to purchase gray-market smartphones. Journal of business ethics, 114(3), 409-424.
Liu, X., & Pazgal, A. (2021). The Impact of Gray Markets on Product Quality and Profitability. Customer Needs and Solutions, 7(3), 62-73.
Maleki, M., & Bagheri, H. (2019). Consequences Post-Purchase Cognitive Dissonance among Consumer's of Fast Moving Consumer Goods, Journal of Business Management Perspective, 18(39), 121-141. (in Persian)
Mohamadi, S., Sajjadi, A., Mansouri, M. R, & Tarhani, S. (2019). Prioritizing the marketing factors affecting first to last image creation, Geography and Human Relations, 1(4), 236-248. (in Persian)
Monfared, A., & Jahromi, G. (2018). Legal protection of the breach of industrial property in grey markets, Journal of Law and Politics, 14(1), 11-32.
Myers, M.B., Griffith, D.A. (1999). Strategies for combating gray market activity. Business horizons, November-December, 2-8.
Österle, A., Hasl, A. & Bauer, G. (2013). Recruitment agencies in 24-hour care. WISO, Economic and Social Policy Journal of the Institute for Social and Economic Sciences Linz, 36(1), 159–72.
Perdu, P. (2018, July). Failure analysis on space electronics: Best practices, challenges and trends. In 2018 IEEE International Symposium on the Physical and Failure Analysis of Integrated Circuits (pp. 1-6). IEEE.
Rutkowski J. (2008). Priorities of labor market reform synthesis. Warsaw.
Salehi, F., & Gharibnavaz, N. (2021). Identifying Antecedences and Consequences of Developing a Gray Market for Samsung Brand Home Appliance Products in Iran. Journal of Business Management, 13(2), 435-456. (in Persian)
Schiffman, L.G. & Leslie, L.K. (1994). Consumer behavior (5th ed). New Jersey, prentice Hall.
Schneider F., Enste D. (2013). The shadow economy: an international survey. New York: Cambridge University Press.
Schneider, F., & Raczkowski, K. (2013). Size and development of the shadow economy and of tax evasion within Poland and of its neighbouring countries from 2003 to 2013: some new facts. The Economic Security of Business Transactions. Management in Business. Chartridge Books Oxford. Oxford, 3-31.
Su, X., & Mukhopadhyay, S. K. (2019). Countering grey market threat using service effort. International Journal of Services and Standards, 13(1-2), 22-45.
Swaminathan, V. (2003). Sequential brand extensions and brand choice behavior, Journal of Business Research, 59(1), 431-442.
Tasdemir, R., Tutuncu, H. E., Gul-Karaguler, N., Ates-Genceli, E., & Koyuncu, I. (2019). Biomimetic Membranes as an Emerging Water Filtration Technology. In Biomimetic Lipid Membranes: Fundamentals, Applications, and Commercialization (pp. 249-283). Springer, Cham.
Wang, Y., Lin, J., & Choi, T. M. (2020). Gray market and counterfeiting in supply chains: A review of the operations literature and implications to luxury industries. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 133, 101823.
Widjaja, M., & Purwanegara, M. S. (2018). Consumer Attitude towards Gray Market in Indonesia. Sustainable Collaboration in Business, Technology, Information and Innovation, Indonesia.