آقاجانی، زهرا و میاندوآبچی، الناز (1398). شناسایی موانع توسعۀ فروشگاههای تخفیفی در ایران. بررسیهای بازرگانی، 17(96)، 105-115.
ابراهیمی، عبدالحمید؛ صفرزاده، حسین و جاویدی حق، مریم (1390). بررسی تأثیر ابعاد تصویر ذهنی فروشگاهی بر ارزش خردهفروشی مشتریان فروشگاههای زنجیرهای (رفاه، شهروند و هایپراستار). مدیریت بازرگانی، 3(9)، 19- 34.
اتحادیۀ کشوری فروشگاههای زنجیرهای (1400). اندازه بازار خردهفروشی ایران چقدر است؟ بخش مقالات و پژوهشها، (دسترسی 25 مهر 1402، https://etkfz.com/wp-content/uploads/articles/okN6vS4ZQE.pdf)
بهمنی، علی؛ آقایی، رضا و آقایی، میلاد (1395). بررسی وضعیت صنعت خردهفروشی (مورد مطالعه: تأکید بر فروشگاههای زنجیرهای در ایران). بررسیهای بازرگانی، (77)، 55- 67.
جعفری، ولیاله (1394). رمز موفقیت خردهفروشان، مغازهداران و صاحبان فروشگاه (چاپ اول)، تهران: نشر فوژان.
درویشی، یوسف و مرادی، یعقوب (1395). چالشهای فروشگاههای زنجیرهای در ارائه خدمات بهتر به شهروندان در شهر اردبیل. سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی، باتومی گرجستان.
دهدشتی شاهرخ، زهره و نبی زاده، محمد (1398). مطالعه جامع تجربۀ مشتری با رویکرد تحلیل مضمون: چگونه تجربه عالی برای مشتری ایجاد کنیم؟ چشمانداز مدیریت بازرگانی، 18(40)، 98- 117.
سلیمانی، مجید؛ فاضل، رضا و صبوری خسروشاهی، حبیب (1396). مدل جامعه شناختی فریب پنهانی در بازار ایران (مطالعه موردی شهر قم). جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 4 (1۰)، 161- 1۸9.
شفیعی، نوید؛ غفاری، محمد؛ فرمانی، مهدی و زندی نسب، مصطفی (1398). شناسایی و اولویتبندی ابعاد مؤثر بر تجربة مشتری در محیطهای خردهفروشی (مطالعة موردی: فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش). تحقیقات بازاریابی نوین، (3)9، 179- 200.
صمدی، منصور؛ حسینزاده، علی حسین و نورانی کوتنایی، محمد (1389). بررسی رابطه بین روشهای بازاریابی ارتباطی فروشگاههای زنجیرهای و رفتار خرید مشتریان. مدیریت بازرگانی، 2(4)، 93- 110.
علیشری، بهرام و آلبونعیمی، ابراهیم (1401). تأثیر تجربۀ مشتری بر وفاداری و سهم خرید آنان در صنعت خردهفروشی (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه زنجیرهای هایپر استار). پژوهشهای معاصر در علوم مدیریت و حسابداری، شماره 13، صفحات 110-95.
قلندری، کمال؛ حمدی، کریم و خلیلی عراقی، مریم (1400). مدل تبیین عوامل (اخلاقی، محیطی، طراحی) مؤثر بر تجربیات درون فروشگاهی: نقش تعدیل گرهای موقعیتی و مصرفکننده. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1)، 123- 133.
نصراصفهانی، مهدی و جهانگیر مقدم، غزاله (1397). بررسی رابطه بازاریابی اخلاقی با میزان فروش (مورد مطالعه: شرکتهای شیر پگاه اصفهان و بازار گستر پگاه منطقه چهار). نشریه مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، 1(3)، 69- 82.
نظری، محسن و خانبلوکی، رومینا (1401). بررسی تأثیر انواع تخفیفات قیمتی بر قصد خرید و وفاداری خریداران با نقش میانجی فریب ادراکشده (مطالعۀ موردی: خریداران کالاهای لذتگرایانه و فایدهگرایانه در شهر تهران)، تحقیقات بازاریابی نوین، 12(4)پاسخدهندگان 29-50.
References
Aghajani, Z. & Miandoabchi, E. (2018). Identifying the obstacles to the development of discount stores in Iran, Commercial Surveys Bimonthly, 17(96), 105-115. (in Persian)
Alishari, B. & Albonaimi, I. (2022). The effect of customer experience on loyalty and their purchase share in the retail industry (case study: Hyperstar chain store customers). Journal of Contemporary research in management and accounting sciences, (13), 95-110. (in Persian)
Azmi, R. A. (2006). Business ethics as competitive advantage for companies in the globalization era. SSRN Electronic Journal. https://doi.org/10.2139/ssrn.1010073
Babakus, E., Bettina Cornwell, T., Mitchell, V. & Schlegelmilch, B. (2004). Reactions to unethical consumer behavior across six countries. Journal of Consumer Marketing, 21(4), 254-263.
Babin, B. J., Griffin, M. & Boles, J. S. (2004). Buyer reactions to ethical beliefs in the retail environment. Journal of Business Research, 57(10), 1155-1163.
Bahmani, A., Aghaei, R. & Aghaei, M. (2016). Investigation of the retail industry situation (case study: Chain stores in Iran). Commercial Surveys Bimonthly, (77), 55-67.
(in Persian)
Carson, T.L. (2010). Deception and withholding information in sales. Business Ethics Quarterly, 11(2), 275-306.
Darvishi, Y. & Moradi, Y. (2015). The challenges of chain stores in providing better services to citizens in Ardabil city. The Third int’l conference on modern researches in management, economics and humanities, Batumi, Georgia. (in Persian)
De Coninck, J. B. (1992). How sales managers control unethical sales force behavior. Journal of Business Ethics, 11(10), 789-798.
Dehdashti Shahrokh, Z. & Nabizadeh, M. (2018). Comprehensive study of customer experience with thematic analysis approach: how to create a great experience for the customer? Business Management Perspective, 18(40), 98-117. (in Persian)
Doyduk, H. B. B. (2018). Business ethics, marketing ethics, consumer ethics, sustainable consumption and corporate social responsibility in Turkey. Marketing Management in Turkey. Emerald Publishing Ltd.
Dubinsky, A. J., Nataraajan, R. & Huang, W. Y. (2004). The influence of moral philosophy on retail salespeople's ethical perceptions. Journal of Consumer Affairs, 38(2), 297-319.
Ebrahimi, A., Safarzadeh, H. & Javidi Haq, M. (2018). Investigation of the impact of store mental image dimensions on the retail value of customers of chain stores (Refah, Shahrvand and Hyperstar). Business Management, 3(9), 19-34. (in Persian)
Gardner, D. M. (1975). Deception in advertising: A conceptual approach, Journal of Marketing, 39(1), 40–46.
Held, J. & Germelmann, C. (2019). Deception in consumer behavior research: A literature review on objective and perceived deception. Projectics/Proyéctica/Projectique. No. 21. DOI: 10.3917/proj.021.0119.
Jafari, V. (2015). The Secret of Success for Retailers, Shopkeepers and Store Owners, (1st Edition), Fuzhan Publishing House, Tehran. (in Persian)
Ketron, S. (2016). Consumer Cynicism and Perceived Deception in Vanity Sizing: The Moderating Role of Retailer (dis)honesty. Journal of Retailing and Consumer Services, 33, 33–42. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.07.018
Khan, A. & Rajput, A. (2014). Impact of Deceptive Advertising on Customer Behavior and Attitude: Literature Viewpoint. Middle-East Journal of Scientific Research, 21 (1), 244-248. DOI:10.5829/idosi.mejsr.2014.21.01.21180
Korte, B. (2023). Retail Statistics for 2023: Trends, Consumer Outlook & Technology, Fit Small Business, Published September 25, 2023, (Accessed on 15 Oct 2023 at: https://fitsmallbusiness.com/retail-statistics/).
Kurt, G. & Hacioglu, G. (2010). Ethics as a customer perceived value driver in the context of online retailing. African Journal of Business Management, 4(5), 672-677.
Leonidou, L. C., Kvasova, O., Leonidou, C. N., & Chari, S. (2013). Business unethicality as an impediment to consumer trust: The moderating role of demographic and cultural characteristics. Journal of business ethics, 112(3), 397-415.
Nasr Isfahani, M. & Jahangir Moghadam, Gh. (2017). Investigating the relationship between ethical marketing and sales volume (Study case: Isfahan Shir-e-Pegah and Gostar Pegah Bazzar in the fourth region). Journal of Applied Modern Studies in Management, Economics and Accounting, 1(3), 69-82. (in Persian)
Nazari, M. & Khan Boluki, R. (2023). Investigating the Effect of Various Price Discounts on Customers’ Purchase Intention and Loyalty with the Mediating Role of Perceived Deception (Case Study: Customers of Hedonic and Utilitarian Goods in Tehran City), New Marketing Reserch Journal, 12(4), 29-50. (in Persian)
NICI, (2021), National Investment Company of Iran, Report No. 20. (in Persian)
Qalandari, K., Hamdi, K. & Khalili-Iraqi, M. (2021). A model for explaining factors (ethical, environmental, design) affecting in-store experiences: the role of situational and consumer moderators, Journal of Ethics in Science and Technology, 16(1), 123-133.
(in Persian)
Shafiei, N., Ghaffari, M., Farmani, M. & Zandi Nasab, M. (2019). Identification and Prioritization of Effective Dimensions on the Customer’s Experience in Retail Environments (Case Study: Ofogh Koorosh Chain Stores). New Marketing Research Journal, 9(3), 179-200. doi: 10.22108/nmrj.2020.118005.1798 (in Persian)
Soleimani, M., Fadel, R. & Sabouri Khosrow Shahi, H. (2016) Sociological model of covert deception in Iranian market (case study of Qom city). The bi-quarterly journal of Sociology of Social Institutions, 4 (10), 161-189. (in Persian)
Ukaegbu, R.C. (2020) Deceptive Advertising and Consumer Reaction: A Study of Delta Soap Advertisement. Open Access Library Journal, 7: e5865. https://doi.org/10.4236/oalib.1105865
Vega-Munoz, A., Contreras-Barraza, N. & Anwer, N. (2022). Online customer experience leads to loyalty via customer engagement: moderating role of value co-creation.
Frontiers in Psychology, Vol.13.
https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.897851.
Wang, X., Ashraf, A. R., Thongpapanl, N. & Wang, K.-Y. (2022). Perceived deception and online repurchase intention: The moderating effect of product type and consumer regulatory orientation. Journal of Consumer Behaviour, 21(6), 1522–1539. https://doi.org/10.1002/cb.2109
Wolfe, D. & Hermanson, D. R. (2004). The fraud diamond: Considering four elements of fraud, The CPA Journal, 74(12), 38-42.
Zhang, D., Frei, R., Senyo, P.K., Bayer, S., Gerding, E., Wills, G. & Beck, A. (2023).
Understanding fraudulent returns and mitigation strategies in multichannel retailing,
Journal of Retailing and Consumer Services, 70(C). DOI: 10.1016/j.jretconser.2022.103145.