انوشه، حسن (1376). فرهنگ نامۀ ادب فارسی (چاپ اول)، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و انتشارات اسلامی.
باشکوه، محمد و شکستهبند، میترا (1394). تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة برند خدماتی (نمایندگیهای بیمة ایران استان اردبیل). مدیریت بازرگانی، 7(1)، 1-21.
بودلایی، حسن؛ اعرابی، سیدمحمد (1390). استراتژی تحقیق پدیدارشناسی. روششناسی علوم انسانی (حوزه و دانشگاه)، 17(68)، 31-58.
حرّی، ابوالفضل (1388). کارکرد کهنالگوها در شعر کلاسیک و شعر معاصر فارسی در پرتو رویکرد ساختاری بـه اشعار شاملو. فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی، 5(15)، 9-31.
حسنقلیپور، طهمورث؛ امیری، مجتبی؛ شیبانی، نغمه (1391). تعیین شخصیت برندهای منتخب از طریق کهنالگوها و تبیین نحوۀ ادراک مصرفکنندگان این برندها. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(4)، 1-21.
داد، سیما (1385). فرهنگ اصلاحات ادبی (چاپ سوم)، تهران: انتشارات مروارید.
رضایی، عربعلی (1382). واژگان توصیفی ادبیات: انگلیسی ـ فارسی. تهران: انتشارات فرهنگ معاصر.
سلطان بیاد، مریم؛ قربان صباغ، محمودرضا (1390). بررسی قابلیتهای نقد کهنالگویی در مطالعات تطبیقی ادبیات؛ نگاهی گذرا به کهنالگوهای سایه و سفر قهرمان. نقد ادبی، 4(14)، 79-104.
شمیسا، سیروس (1382). داستان یک روح. تهران: انتشارات فردوس.
شمیسا، سیروس (1383). انواع ادبی (چاپ چهارم)، تهران: انتشارات فردوس.
طالبنژاد، عاطفه؛ رنجبریان، بهرام؛ بیدرام، حمید؛ سماواتیان، حسین (1396). تداعیات کهنالگویی اشکال هندسی: درسهایی برای مدیران بازاریابی. مدیریت بازرگانی، 9(4)، 787-806.
طباطبایی نسب، سیدمحمد؛ محمدنبی، زهره (1394). بررسی تأثیر عناصر نام تجاری بر نگرش و رفتار مصرفکنندگان نسبت به نام تجاری تعمیم یافته (شرکت فرآورده های لبنی کاله). مدیریت بازرگانی، 7(2)، 445-462.
عباس لو، احسان (1391). نقد کهنالگو گرایانه. کتاب ماه ادبیات، 68(182)، 85-90.
مادیورو، رنالدو ج؛ ویلرایت، جوزف ب. (1382). کهنالگو و انگاره کهنالگویی؛ کارکرد کهنالگو در مقـام انـدام روان ناآگاه. (بهزاد برکت، مترجم)، ارغنون، (22)، 281-287.
محمدپور، احمد (1390). روش پژوهش کیفی ضد روش 1 (چاپ اول)، تهران: نشر جامعه شناسان.
محمدی، اسفندیار؛ کاظمی راشنانی، حدیثه؛ محمدی، اسما (1400). شناسایی عوامل مؤثر بر خجالت از برند مصرفکننده. مدیریت بازرگانی، 13(4)، 911-928.
محمدی، الناز (1392). بررسی رابطه کهنالگوها با ناخودآگاه فردی در هنر ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنر، دانشگاه الزهرا، تهران.
ورتایم، کنت (1398). رمز پیروزی در بازارهای امروزی. (سارا میرزایی، مترجم) (چاپ سوم)، تهران: انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی.
یونگ، کارل گوستاو (1389). انسان و سمبول هایش. (محمود سلطانیه، مترجم)، (چاپ هفتم)، تهران: انتشارات جامی.
یونگ، کارل گوستاو (1391). روانشناسی ضمیر ناخودآگاه. (محمد علی امیری، مترجم)، (چاپ ششم)، تهران: نشر علمی و فرهنگی.
یونگ، کارل گوستاو (1392). روح و زندگی. (لطیف صدقیانی، مترجم)، (چاپ پنجم)، تهران: انتشارات جامی.
References
Abbas Lu, E. (2011). Classical criticism. Book of the month of literature, 68(182), 85-90.
(in Persian)
Anusha, H. (1997). Dictionary of Persian literature. (1th ed.). Tehran: Printing and Publishing Organization of the Ministry of Islamic Culture and Publications. (in Persian)
Bashkoh, M. & Shekasteband, M. (2014). Analysis of factors affecting service brand (Iran insurance agencies in Ardabil province) development.Business Management, 7(1), 1-21. (in Persian)
Bechter, C., Farinelli, G., Daniel, R. D. & Frey, M. (2016). Advertising between archetype and brand personality. Administrative Sciences, 6(2), 1-11.
Boudelai, H. & Arabi, S.M. (2011). Phenomenological research strategy. Methodology of humanities (field and university), 17(68), 31-58. (in Persian).
Broek, N. (2014). The Visualization of Archetypes Through the Use of Colors in Logos. University of Twente: Enschede.
Chandrasapth, K., Yannopoulou, N., Schoefer, K. & Kelsey, D. (2019). Online conflicts regarding innovation-based brand positioning: The case of Samsung versus Huawei smartphones. In 10th INEKA Conference. Newcastle University.
Dad, S. (2006). Culture of Literary Reforms. (Third edition), Tehran: Marwarid Publications.
(in Persian)
Haddad, L., Hamza, K. & Xara-Brasil, D. (2015). Archetypes and brand image: an international comparison. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 22-31.
Harri, A. (2009). The function of archetypes in classical poetry and contemporary Persian poetry in the light of the structural approach to Shamlu's poems. Quarterly Journal of Mystical Literature and Cognitive Mythology, 5(15), 9-31. (in Persian)
Hasankholipour, T., Amiri, M. & Shibani, N. (2012). Identify the brands selected through archetypes and explain how consumers perceive them. Modern Marketing Research, 2(4), 1-21. (in Persian)
Hwang, S. (2017). Storytelling in Branding: Difference in Brand Archetypes between Western and Asian Tech companies. (based on Carl Jung’s 12 Archetype model). Aalto University, P.O. BOX 11000, 00076 AALTO,79.
Jasso, L. R. (2013). The use of archetypes in advertising: How brands can remain relevant in a rapidly changing advertising industry through the concept of archetypes. The University of Texas at Austin: Texas.
Jung, C. G. (2010). Man and his symbols. (Mahmoud Soltanieh, Trans.). (7th edition), Tehran: Jami Publications. (in Persian)
Jung, C.G. (2011). Psychology of the subconscious mind. (Mohammad Ali Amiri, Trans.). (6th edition), Tehran: Scientific and Cultural Publishing. (in Persian)
Jung, C.G. (2012). Soul and Life. (Latif Sedkiani, Trans.). (5th edition), Tehran: Jami Publications. (in Persian)
Kamlot, D. & de Queiroz Calmon, P. (2017). Archetypes in the management of a brand: usability for the leading brand of the Brazilian beer market. Intercom, 40(1), 97-120.
Madeiro, R.J. & Wheelwright, J.B. (2003). Archetype and Archetype Image; The function of the old pattern as an unconscious psychic organ. (Behzad Barekat,Trans.). Arghanon, (22), 281-287. (in Persian)
Mandal, S. (2019). Culture, Oral Narratives and “Monomyth”: Projection of the Archetypal Hero in Easterine Kire’s When the River Sleeps. International Journal of English Language, Literature in Humanities, 7(2), 1-17.
Mark, M. & Pearson, C. S. (2012). O Herói e o Fora da Lei: Como construir marcas extraordinárias usando o poder dos arquétipos. São Paulo: Editora Cultrix.
Megehee, C. M. & Spake, D. F. (2012). Consumer enactments of archetypes using luxury brands. Journal of Business Research, 65(10), 1434-1442.
Mohammadi, E. (2012). Investigating the relationship between archetypes and individual unconsciousness in Iranian art, Master's thesi. Faculty of Arts, Al-Zahra University, Tehran. (in Persian)
Mohammadi, E., Kazemi Rashanani, H. & Mohammadi, A. (2021). Identifying Factors Affecting Brand Embarrassment. Business Management, 13(4), 911-928. https://doi.org/ 10.22059/JIBM.2021.326881.4168 (in Persian)
Mohammadpour, A. (2011). Qualitative research method against Varsh 1. (First edition), Tehran: Sociologists Publishing. (in Persian)
Moxnes, P. (2013). The Hero's dream and other primordial patterns of imagery: Archetypal influences on organisational fantasies and ideations. Journal of Organizational Change Management, 26(4), 638-653.
Rezaei, A.A. (2003). Descriptive vocabulary of literature: English-Persian. Tehran: Contemporary Culture Publications. (in Persian)
Roberts, C. (2010). Exploring Brand Personality Through Archetypes. Dessertation for Master of Arts in Professional Communication. the faculty of the Department of Communication. East Tennessee State University.
Shamisa, C. (2003). The Story of a soul. Tehran: Ferdous Publications. (in Persian).
Shamisa, C. (2004). Literary types. (4th edition), Tehran: Ferdous Publications. (in Persian)
Signorelli, J. (2012). StoryBranding: Creating Stand-Out Brands through the Power of Story. Greenleaf Book Group.
Sultan Bayad, M. & Ghorban Sabbagh, M.R. (2011). Investigating the capabilities of archetypal criticism in comparative studies of literature; A brief look at the archetypes of the shadow and the hero's journey. Literary Review, 4(14), 79-104. (in Persian)
Tabatabaei Nesab, S.M. & Mohammad Nabi, Z. (2014). Investigating the effect of brand name elements on consumers' attitude and behavior towards the generalized brand name (Kale Dairy Products Company). Business Management, 7(2), 445-462. (in Persian)
Talebnezhad, A., Ranjbarian, B., Bidram, H. & Samavatian, H. (2017). Geometric Shape Pattern Interactions: Lessons for Marketing Managers. Business Management, 4(9), 787-806. (in Persian)
Wertheim, K. (2018). The secret to winning in today's markets. (Sara Mirzaei, Trans.). (3th edition), Tehran: Farhang Zehndi Foundatio. (in Persian)
Woodside, A.G. (2010). Brand-consumer storytelling theory and research: Introduction to a Psychology & Marketing special issue. Psychology & Marketing, 27(6), 531-540.