اتحادمحکم، سحر؛ ناظری، افسانه؛ سبحانیفر، یاسر؛ فرامرزی، سالار (1396). کاربرد قوانین ادراک دیداری گشتالت در طراحی گرافیک بیلبوردهای تبلیغاتی (نمونه موردی: بیلبوردهای تجاری تهران در سال 1394). باغ نظر، 14 (55)، 71-86.
اسفیدانی، محمدرحیم؛ رحمانیان، عماد (1395). بررسی جایگاه بازارگرایی در تبلیغات محصولات غذایی ایران، رویکردی کیفی. مدیریت بازاریابی، 11 (32)، 91-102.
بحرینیزاد، منیژه؛ علوی، مهدیهالسادات؛ هاشمیفرد، فریبا (1397). آیا نمادهای حیوانی بر واکنش مشتریان نسبت به تبلیغات تأثیر دارند؟ (روشی آزمایشی). مدیریت بازرگانی، 10(2)، 253-278.
بخشیزاده، علیرضا؛ کردنائیج، اسداله؛ خدادادحسینی، سیدحمید؛ احمدی، پرویز (1395). تأثیر ابعاد بصری تبلیغات محیطی مجتمعهای تجاری بر آگاهی از برند، ترجیح برند و وفاداری مشتریان. مجله تحقیقات بازاریابی نوین، 6 (4)، 1-24.
جندقی، غلامرضا؛ کیماسی، مسعود؛ عمویی اوجاکی، علی؛ شفیعی رودپشتی، میثم (1399). ارزیابی اثربخشی تبلیغات چاپی مشترک بانک ملت و بیمه ما با استفاده از روش بازاریابی عصبپایه. مدیریت بازرگانی، 12(3)، 679-701.
حسینآبادی ساده، داوود؛ حمیدرضا، سعیدنیا؛ استایدل، پیتر؛ حیدرزاده، کامبیز (1396). مطالعه نقش شعارهای اجتماعی در میزان توجه به تبلیغات محیطی بهوسیله بررسی تعقیب بینایی. تازههای علوم شناختی، 19 (4)، 10-19.
حسینآبادی ساده، داود؛ سعیدنیا، حمیدرضا؛ استایدل، پیتر؛ حیدرزاده، کامبیز (1397). بهکارگیری تئوری تعقیب بینایی یاربوس در تبلیغات و اثر آن بر حافظه. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 20 (2)، 31-39.
حمیدیزاده، محمدرضا؛ نوریان، ذبیحاله (1392). تبیین و ارزیابی فرایند اثربخشی تبلیغات تلویزیونی بر جذب مشتریان (مورد پژوهی بانک صادرات ایران). نوآوری و ارزش آفرینی، 3 (1)، 33-46.
راضی، نسرین؛ مشبکی، اصغر؛ خداداد حسینی، سید حمید؛ کردنائیج، اسداله (1399). همگرایی در رویکردهای چندبعدی بین بخشی و بین سازمانی در پژوهشهای ارزیابی عملکرد: مرور نظاممند ادبیات B2B فروش. مدیریت بازرگانی، 12(2)، 285-314.
رحیمیان، سمانه؛ شامیزنجانی، مهدی؛ مانیان، امیر؛ اسفیدان، محمدرحیم (1399). ارائه چارچوب مدیریت تجربه مشتری در صنعت هتلداری: مرور نظاممند مبانی نظری. مدیریت بازرگانی، 12(3)، 523-547.
سالاری فر، مونا؛ وکیل الرعایا، یونس؛ دانایی، ابوالفضل؛ ریاضی، غلامحسین؛ مورا انگاراسی، جاناینا (1399). مقایسه فرایند شناختی مردان و زنان هنگام خرید (نمونه پژوهشی: بررسی تأثیر برند با استفاده از دستگاه ردیاب چشم). مدیریت بازرگانی، 12(2)، 422-435.
صلواتی، مرجان (1392). پرچم تبلیغاتی، زیرشاخهای از گرافیک محیطی و کارکرد عناصر بصری آن. نقش مایه، 5 (15)، 70-90.
فرومندی، الهه؛ علیزاده، محمد؛ حاجیزاده، حسین؛ حقروان، سیمین؛ مهاجری، مهسا (1397). طراحی و ارزیابی روایی و پایایی پرسشنامه عوامل مؤثر در انتخاب نوع لبنیات مصرفی توسط مصرفکنندگان بر اساس تئوری عمل منطقی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 17 (5)، 395-406.
محمدیان، محمود (1385). مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی (چاپ سوم). تهران: انتشارات حروفیه.
موتمنی، علیرضا؛ مرادی، هادی؛ همتی، امین؛ هاشمیزاده، آناهیتا؛ مرادی، وحید (1393). تأثیر عوامل بصری و اطلاعاتی بستهبندی بر گرایش به خرید مجدد مواد غذایی. مجله علوم و صنایع غذایی، 11 (42)، 31-42.
نصرالهی، سید نورالله؛ مختاری، حیدر؛ سیدین، مریم سادات (1392). فراتحلیل: رویکردی به تلفیق و ارزیابی پژوهشهای علم اطلاعات و دانششناسی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 29 (2)، 293- 316.
نصیری، سپیده؛ کیماسی، مسعود؛ سماکنژاد، نگار؛ حسنقلیپور، طهمورث (1397). سنجش اثربخشی تبلیغات با تمرکز بر چهره انسانی. دوفصلنامه راهبردهای بازرگانی، 25 (12)، 109-124.
References
Albakry. N.S., & Daimin, G. (2014). The Visual Rhetoric in Public Awareness Print Advertising toward Malaysia Perceptive Sociolculture Design. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 155, 28-33.
Amar, J., Droulers, O., & Legohérel, P. (2017). Typography in destination advertising: An exploratory study and research perspectives. Tourism Management, 63, 77-86.
Aylen, J. (2012). Starting and Running a Small Business for Canadians for Dummies All-in-One, Wiley.
Bahrainizadeh, M., Alavizadeh, M., & Hashemifard, F. (2018). Do Animal Mascots Affect the Reaction of the Customers to the Ads: An Experimental Method. Journal of Business Management, 10(2), 253-278. (in Persian)
Bakhshizadeh, A., Kordnaeij, A., Khodadad Hossaini, S.H., & Ahmadi, P. (2017). The Impact of Visual Aspects of Outdoor Advertising on Consumer Brand Awareness, Brand Preference and Brand Loyalty (Case Study: Palladium Mall). Journal of New Marketing Research, 6(4), 1-24. (in Persian)
Cian, L., Krishna, A., & Elder, R.S. (2014). This Logo Moves Me: Dynamic Imagery from Static Images. Journal of Marketing Research, 51(2), 184-197.
Clow, K.E., James, K.E., Kranenburg, K.E., & Berry, C.T. (2006). The relationship of the visual element of an advertisement to service quality expectations and source credibility. Journal of Services Marketing, 20(6), 404-411.
Clow, K.E., James, K.E., Kranenburg, K.E., & Berry, C.T. (2008). An Examination of the Visual Element Used in Generic Message Advertisements: A Comparison of Goods and Services. Services Marketing Quarterly, 30(1), 69-84.
Collins, W., Haas, A., Jeffery, K., Martin, A., Medeiros, R., & Tomljanovic, S. (2015). Graphic Design and Print Production Fundamentals. Canada: BCCAMPUS.
Edell, J., & Staelin, R. (1983). The information processing of pictures in print advertisements. Journal of consumer research, 10(1), 45-60.
Esfidani, M.R., & Rahmanian, E. (2016). A Survey on the Market Oriented Advertising in the Food Industry, Qualitative Approach. Journal of marketing management, 11(32), 91-102. (in Persian)
Ettehadmohkam, S., Nazeri, A., SobhaniFrad, Y., & Faramarzi, S. (2018). Application Study of Gestalt Visual Perceptual Laws in Advertising Billboard Graphic Design. Bagh-e Nazar, 14(55), 71-86.(in Persian)
Foroumandi, E., Alizadeh, M., Hajizadeh, H., Haghravan, S., & Mohajeri, M. (2018). Designing and Evaluating Validity and Reliability of the Questionnaire of Factors Affecting Consumers’ Choice of Type of Dairy Based on the Reasoned Action Theory. Journal of Rafsanjan Univ. Medical Sci., 17(5), 395-406.(in Persian)
Hamidizadeh, M.R., & Nourian, Z. (2013). Explaining and Evaluating the Effectiveness of Value Creating of TV Advertising. Quarterly Journal of Innovation and Entrepreneurship, 3(1), 33-46. (in Persian)
Hartnett, N., Romaniuk, J., & Kennedy, R. (2016). Comparing direct and indirect branding in advertising. Australasian Marketing Journal, 24(1), 20-28.
Hosseinabadi Sadeh, D., Saeednia, H., Steidl, P., & Heidarzadeh, K. (2017). The study of social slogans on amount of attention to outdoor advertising by means of visual tracking. Advances in Cognitive Sciences, 19(4), 10-19.(in Persian)
Hosseinabadi Sadeh, D., Saeednia, H., Steidl, P., & Heidarzadeh, K. (2018). Using Chase vision theory of Yarbus in ads and its effect on memory. Advances in Cognitive Sciences, 20(2), 31-39.(in Persian)
Huang, C., & Lee, C. (2014), Consumer willingness to pay for organic fresh milk in Taiwan. China Agricultural Economic Review, 6(2), 198-211.
Jiang, Y. (2019). Research on the best visual search effect of logo elements in internet advertising layout. Journal of Contemporary Marketing Science, 2(1). DOI:10.1108/JCMARS-01-2019-0009
Keller, M. (2012). Advertising and Consumerism in the Food Industry. Providence Campus. Johnson & Wales University. Honors Theses.
Kim, G., & Moon, I. (2019). Online Banner Advertisement Scheduling for Advertising Effectiveness. Computers & Industrial Engineering, doi: https://doi.org/10.1016/j.cie. 2019.106226.
Kim. K., Lee, S., & Choi, Y.K. (2019). Image proximity in advertising appeals: Spatial distance and product types. Journal of Business Research, 99, 490-497.
Kotler, P., & Armstrong, G. (1996). Principle of Marketing. New Jersey: Prentice Hall.
Kovačević, D., & Brozović, M. (2018). Noticeability and recall of visual elements on packaging. 9th International Symposium on Graphic Engineering and Design GRID, Serbia, 2018.
Ladd, A.D. (2010). Developing Effective Marketing Materials: Newspaper and Magazine Print Advertising Design Considerations. University of Tennessee Institute of Agriculture: https://ag. tennessee. edu/cpa/Information% 20Sheets/cpa178. pdf [2014.04. 05].
Lawshe, C.H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel psychology, 28(4), 563-575.
Lick, E., & Kpossa, M.R. (2020). Visual merchandising of pastries in foodscapes: The influence of plate colours on consumers’ flavour expectations and perceptions. Journal of Retailing and Consumer Services, https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2018.10.001.
Lohr, L. (2008). Creating Graphics for Learning and Performance: Lessons in Visual Literacy. Pearson/Merrill/Prentice Hall.
Mattewus, W.J., Benjamin, C., & Osborne, C. (2007). Memory for moving and static images. Psychonomic Bulletin & Review, 14(5), 989-993.
McCracken, J.C. &. Macklin, M.C. (1998). The role of brand names and visual cues in enhancing memory for consumer packaged goods. Marketing Letters, 9(2), 209-226.
McQuarrie, E.F., & Phillips, B.J. (2016). Visual Branding: A Rhetorical and Historical Analysis. UK: Edward Elgar Publishing, Incorporated.
Mohamadian, M. (2006). Advertising management (3rd Ed.). Tehran: Horoufiyeh Pub. (in Persian)
Motameni, A., Moradi, H., Hemmati, A., Hashemzade, A., & Moradi, V. (2014). The effect of visual and informational packaging factors on repurchasing intention of edible items. Food Science and Technology, 11(42), 31-42.(in Persian)
Myers, S.D., Deitz, G. D., Huhmann, B. A., Jha, S., & Tatara, J. H. (2020). An eye-tracking study of attention to brand-identifying content and recall of taboo advertising. Journal of Business Research, 111, 176-186.
Najafian, M., & Ketabi, S. (2011). Advertising social semiotic representation: a critical approach. International Journal of Industrial Marketing, 1(1), 63.
Nasrollahi1, S.N., Mokhtari, H., & Seyedein, M. (2114). Meta-analysis: An Approach to Synthesizing and Evaluating Research on Knowledge and Information Science. Iranian Journal of Information Processing & Management, 29(2), 293-316.(in Persian)
Negm, E., & Tantawi, P. (2015). Investigating the Impact of Visual Design on Consumers’ Perceptions towards Advertising. International Journal of Scientific and Research Publications, 5(4), 1-9.
Panigyrakis, G.G., & Kyrousi, A.G. (2015). Color effects in print advertising: a research update (1985-2012). International Journal of Corporate Communications, 20(3), 233-255.
Pilelienė, L., & Grigaliūnaitė, V. (2016). Influence of print advertising layout complexity on visual attention. Eurasian Business Review, 6(2), 237-251.
Pochun, T., Brennan, L., & Parker, L. (2018). Advertising effects? An elemental experiment. Australasian Marketing Journal, 26(4), 338-349.
Rahimian, S., Shami Zanjani, M., Manian, A., & Esfiddani, M. (2020). Developing a Customer Experience Management Framework in Hoteling Industry: A Systematic Review of Theoretical Foundations. Journal of Business Management, 12(3), 523-547. (in Persian)
Razi, N., Moshabaki, A., Khodadad Hoseini, S., & Kordnaeij, A. (2020). Convergence in Multidimensional, Interdisciplinary, and Inter-Organizational Approaches in B2B Sales Performance Evaluation Research: Systematic Literature Review. Journal of Business Management, 12(2), 285-314. (in Persian)
Saker, A. (2016). The effect of visual metaphor on advertising response: an integrative framework. Aston University.
Salarifar, M., Vakil Alroaia, Y., Danaei, A., Riazi, G., & Moura Engracia Giraldi, J. (2020). Comparison of Cognitive Process in Men and Women While Shopping (Case Study: Investigating the Impact of Brand Using Eye Tracker). Journal of Business Management, 12(2), 422-435. (in Persian)
Salavati, M. (2013). Advertising flags as a section of environmental graphic design and its visual elements function. Naghsh Mayeh, 5(15), 79-90. (in Persian)
Shaouf, A., Lü, K., & Li, X. (2016). The effect of web advertising visual design on online purchase intention: An examination across gender. Computers in Human Behavior, 60, 622-634.
Simola, J., Kuisma, J., & Kaakinen, J.K. (2020). Attention, memory and preference for direct and indirect print advertisements. Journal of Business Research, 111, 249-261.
Willis, E. (2017). Visual elements in direct-to-consumer advertising: Messages communicated to patients with arthritis. Health Marketing Quarterly, 34(1), 1-17.
Zhou, L., Poon, P., & Wang, H. (2015). Consumers' reactions to global versus local advertising appeals: A test of culturally incongruent images in China. Journal of Business Research, 68, 561-568.