با افزایش دورههای تحصیلات تکمیلی در مراکز آموزش عالی ایران و روند رو به رشد موسسههای تحقیقاتی، پژوهشهای اجتماعی در حوزههای کسب و کارها افزایش چشمگیری در سالهای اخیر داشتهاند. نگاهی به تعداد مقالهها و پایاننامهها و پژوهشهای انجام شده سالهای اخیر در سازمانها موید این نکته می باشد.
آسیبشناسی روششناسی پژوهشهای انجام شده کمک خواهد کرد تا نتایج این پژوهشها بهبود یابد و کمک به حل مشکلات اجتماع نماید . یکی از لایههای پیاز پژوهش استراتژیهای تحقیق در رویکردهای کمی و کیفی و آمیخته و چند روشی می باشد. استراتژیهای پژوهش کمی شامل پیمایش، آزمایش آزمایشگاهی و آزمایش میدانی، مطالعات همبستگی و ... و استراتژیهای پژوهش کیفی شامل روایتی، پدیدارشناسی، قومنگاری، نظریه داده بنیاد، مطالعات موردی و... و استراتژیهای پژوهش ترکیبی شامل متوالی، همزمان و تبدیلی میباشد.
نظری, محسن. (1400). آسیبشناسی استراتژیهای تحقیق در پژوهشهای کسب و کار و بازاریابی در ایران. مدیریت بازرگانی, 13(1), 1-2. doi: 10.22059/jibm.2021.82015
MLA
محسن نظری. "آسیبشناسی استراتژیهای تحقیق در پژوهشهای کسب و کار و بازاریابی در ایران", مدیریت بازرگانی, 13, 1, 1400, 1-2. doi: 10.22059/jibm.2021.82015
HARVARD
نظری, محسن. (1400). 'آسیبشناسی استراتژیهای تحقیق در پژوهشهای کسب و کار و بازاریابی در ایران', مدیریت بازرگانی, 13(1), pp. 1-2. doi: 10.22059/jibm.2021.82015
VANCOUVER
نظری, محسن. آسیبشناسی استراتژیهای تحقیق در پژوهشهای کسب و کار و بازاریابی در ایران. مدیریت بازرگانی, 1400; 13(1): 1-2. doi: 10.22059/jibm.2021.82015